Albert zvýší mzdy o pětinu. Zaměstnancům přidá i poukázky na nákup

Petr Kučera Petr Kučera
Aktualizováno 3. 10. 2017 13:20
Základní mzda stoupne od ledna o sedm procent, v součtu s prémiemi si mohou polepšit výrazně více.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Obchodní řetězec Albert od ledna 2018 opět zvýší mzdy provozních zaměstnanců v obchodech - tedy pokladních, skladníků, řezníků, zelinářů či pekařů.

"Zvýšení proběhne kombinací plošného navýšení pro všechny provozní zaměstnance o sedm procent s dalším navýšením v návaznosti na výsledek ročního hodnocení. Od ledna to znamená v průměru téměř dvacetiprocentní navýšení," říká personální ředitel společnosti Albert Česká republika Ctirad Nedbálek.

V součtu s navyšováním mezd, které proběhlo už letos, tak Albert zvýší v období dvanácti měsíců mzdy zaměstnancům v obchodech v průměru o 32,5 procenta.

Ještě letos dostanou provozní zaměstnanci také mimořádnou odměnu ve formě jednorázové poukázky na nákup v hodnotě 1200 korun. "Jedná se o poděkování za dobrou práci v předvánočních měsících, které jsou v obchodě mimořádně náročné," dodává Nedbálek.

Do sítě Albert patří více než tři stovky supermarketů a hypermarketů v Česku. Na různé pracovní úvazky v nich pracuje přibližně sedmnáct tisíc lidí.

"K dohodě o navýšení mezd došlo po několika jednáních s vedením společnosti a zástupců odborových organizací - garantováno je minimálně sedm procent do základní mzdy provozních zaměstnanců", říká předsedkyně Odborového svazu pracovníků obchodu Renáta Burianová.  

Kvůli nízkým mzdám a nedůstojným pracovním podmínkám hrozili zaměstnanci řetězce Albert před rokem stávkou. Firma vlastněná nizozemskou skupinou Ahold (nyní Ahold Delhaize) jim tehdy po tlaku odborářů i politiků přidala více, než původně zamýšlela.

Většina řetězců nezveřejňuje samotnou výši mezd zaměstnanců, jejich objektivní porovnání je tedy obtížné. "Informace o výši mezd nepatří mezi údaje, které zveřejňujeme. Není běžnou praxí, že by komerční firmy, které se pohybují na konkurenčním trhu, tyto údaje zveřejňovaly," říká k tomu mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček.

Přihlaste se k našim newsletterům
Odhlásit se můžete kdykoliv.
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.

Výjimkou je v tomto směru Lidl, který podle odborářů i ohlasů samotných pracovníků platí zřejmě nejlépe z velkých tuzemských řetězců. Od letošního března tam průměrná mzda na pozici prodavač/pokladní při čtyřicetihodinovém úvazku dosahuje 24 897 korun, nástupní mzda je 23 333 korun. Naopak mzdy v Albertu patřily podle neoficiálních statistik mezi nejnižší.

Obchodní řetězce se nyní potýkají s nedostatkem zaměstnanců, lákají proto nové a snaží se udržet ty stávající. Výdělky tedy průběžně zvyšují i konkurenti Albertu nebo Lidlu.

 

Právě se děje

před 5 minutami

Ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Kabátek zůstane ve své funkci. Správní rada nepovažuje jeho přednostní očkování za porušení právních předpisů

Zdroj: ČTK
před 23 minutami

Zemřel fotograf Pavel Jasanský, bylo mu 82 let

Ve věku 82 let zemřel Pavel Jasanský. Byl jedním z nejosobitějších a nejinovativnějších českých fotografů 60. až 80. let minulého století, míní kurátor Pavel Vančát, který s ním spolupracoval na mnoha výstavách. Jasanský se věnoval divadelní fotografii a grafické úpravě tiskovin, fotografoval zpěváky i hudební skupiny. Spolupracoval s Divadlem za branou či Divadlem Na zábradlí.

Vytvářel subjektivní dokumenty a rozměrné snímky aktů, asambláže a plastiky. Kromě fotografií tvořil i grafiky, objekty, přemalby fotografií, projekce a instalace. V letech 1981 a 1982 se podílel na neoficiální výtvarné akci Most, kterou organizoval Jiří Sozanský a která reagovala na destrukci města Most. Po pádu komunismu spoluzaložil agenturu Signum a provozoval vlastní grafické studio Jago, v 90. letech také učil na pražské FAMU.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 35 minutami

Britský prodejce oblečení Boohoo koupil značku Debenhams. Obchody převzít nechce, hrozí zánik 12 000 míst

Britský on-line prodejce oblečení Boohoo koupil zhruba za 55 milionů liber (1,6 miliardy Kč) značku Debenhams, včetně jejího webu. Žádný ze 118 obchodů, které má Debenhams na hlavních třídách britských měst, se ale Boohoo převzít nechystá. Zájem nemá ani o zaměstnance, takže v ohrožení je až 12 000 pracovních míst. 

Společnost Boohoo převzetí značek Debenhams popisuje jako transformační záležitost a označuje ji za velký krok. Podmínky dohody ale znamenají zánik pracovních míst, což v prosinci avizovali už správcové Debenhams, když zahájili likvidaci této 242 let staré firmy.

Zdroj: ČTK
Další zprávy