reklama
 
 

Aero Vodochody přišlo o zakázku na kabiny vrtulníků Black Hawk. Propustí dvě stě lidí

1. 2. 2019 17:21
Největší český výrobce letadel Aero Vodochody bude od února propouštět. Podniku podle dopisu generálního ředitele firmy Giuseppeho Giorda vypadla jedna z důležitých zakázek, kde funguje jako subdodavatel. Konkrétně jde o dodávky kopkitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.

Informaci o propouštění potvrdil Hospodářským novinám mluvčí Aera Tobiáš Tvrdík.

"V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent," uvádí Giordo v dopise zaměstnancům. V Aeru pracuje asi dva tisíce lidí. Propouštění se tedy dotkne zhruba 200 z nich. Budou mezi nimi také agenturní pracovníci, část lidí odchází také do důchodu.

Podle Tvrdíka souvisí propouštění s celkovou proměnou orientace výroby, která se pod novým italským managementem už třetím rokem zaměřuje na vlastní výrobu letadel, hlavně nového cvičného letounu L-39NG, a odklání se od subdodávek a civilní výroby.

Nové zbrojní projekty ale zároveň ještě nevydělávají. Proto je Aero Vodochody už druhým rokem po sobě ve ztrátě a Penta musí podnik dotovat. Podle desetileté strategie, kterou italskému manažerovi odsouhlasili majitelé, má zbrojní výroba v Aeru v budoucnu tvořit dvě třetiny tržeb.

Mezi vlastníky Penty, která získala Aero v roce 2007, nebyla v minulosti úplná shoda na tom, co s podnikem udělat. Ještě před rozhodnutím investovat do Vodochod další stamiliony korun byl možností i prodej firmy. Finanční skupina má navíc ve hře také další projekt spojený s Vodochody - vytvoření nízkonákladového letiště, které má být konkurencí pražskému Letišti Václava Havla.

Začátkem roku v Pentě navíc skončil investiční ředitel Zdeněk Kubát. Zdroje z Penty ale tvrdí, že to přímo s Aerem nijak nesouviselo.

Pro Aero Vodochody bude výpadek dodávek pro společnost Sikorsky znamenat propad v tržbách přibližně půl miliardy korun. Česká firma vyrábí plně vybavené kokpity pro "Black Hawky" od roku 2011. S firmou Sikorsky, již vlastní zbrojní koncern Lockheed Martin, se Aeru v červenci 2017 podařilo prodloužit smlouvu až do roku 2023.

Američané ale kontrakt loni vypověděli a budou kopkity vyrábět ve Spojených státech. 

autoři: Petr Zenkner, Milan Mikulka | 1. 2. 2019 17:21

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama