Z Puppu na radnici. Šéfka hotelu Ferklová se stane primátorkou Karlových Varů

Markéta Šrajbrová Markéta Šrajbrová
8. 10. 2018 12:16
Podle hnutí ANO se Andrea Pfeffer Ferklová na funkci dobře hodí, protože má skvělé manažerské schopnosti a vyzná se v lázeňství.
Ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Pfeffer Ferklová
Ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Pfeffer Ferklová | Foto: René Volfík

Karlovy Vary - Dvanáct let šéfuje jednomu z nejznámějších českých hotelů - Grandhotelu Pupp v Karlových Varech. Teď se Andrea Pfeffer Ferklová stane v nejzápadnějším krajském městě primátorkou.

Hnutí ANO, za které Pffefer Ferklová kandidovala z prvního místa, ve Varech vyhrálo a získalo v pětatřicetičlenném zastupitelstvu 12 křesel.

"V Puppu zůstávám do konce listopadu, ale pozici začínám předávat už teď, protože se musím víc věnovat pozici primátorky," řekla Aktuálně.cz Pfeffer Ferklová.

Koalici vytvoří ANO s hnutím Karlovaráků a ODS. Trojice stran podepsala memorandum o společném postupu, které obsahuje i to, že primátorský post obsadí ANO. "Teď už začneme připravovat koaliční dohodu a programové prohlášení," uvedla Pfeffer Ferklová. 

Dosud vládnoucí Karlovarská občanská alternativa současného primátora Petra Kulhánka získala jen pět mandátů.

Vyjednávání v lázeňském městě vede krajská předsedkyně ANO a hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová. Výběr třiačtyřicetileté Pfeffer Ferklové do čela kandidátky už dříve zdůvodňovala jejími "skvělými manažerskými schopnostmi" a znalostmi v oblasti cestovního ruchu a lázeňství.

Dosavadní ředitelka Puppu o vstupu do komunální politiky uvažovala několik let. Hnutí ANO si vybrala, protože má podle ní silnou podporu. "Hlavně si myslím, že je skvělé propojení kraj, město a vláda, aby se s Vary konečně dalo něco dělat," říká.

Obyvatelům Varů ANO před volbami slibovalo podporu seniorů, startovací byty či podporu lázeňství. "Aby město navázalo na bohaté roky, které tu byly před patnácti dvaceti lety," doplňuje svou představu budoucí primátorka.

Hnutí ANO vyhrálo v jedenácti ze třinácti krajských měst. Nepovedlo se mu to v Praze a v Liberci.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 5 minutami

Dálnice D1 na Benešovsku byla hodinu neprůjezdná, ve směru na Brno se srazila dvě auta

Dopravní nehoda u Trhového Štěpánova v úterý zhruba na hodinu zastavila provoz na dálnici D1 ve směru na Brno. Kvůli srážce nákladního a osobního auta byl přerušený provoz mezi sjezdem číslo 49 u Psářů a sjezdem číslo 56 u Soutic. Jeden člověk byl zraněn. Vyplynulo to z informací Národního dopravního informačního centra a krajských hasičů.

Nehoda na 56. kilometru uzavřela dálnici D1 kolem 6:30. Podle mluvčí středočeských hasičů Terezy Fliegerové narazilo osobní auto do nákladního. "Bylo tam nějaké lehčí zranění. Hasiči nikoho nevyprošťovali, ale poskytli předlékařské ošetření," uvedla Fliegerová. Provoz na dálnici byl podle Národního dopravního informačního centra obnoven kolem 07:30.

Na místě kromě hasičů zasahovali také policisté a záchranáři. "Zraněný byl ošetřen. Jeho zdravotní stav nevyžadoval převoz do zdravotnického zařízení, takže byl ponechán na místě," řekla mluvčí krajské záchranné služby Petra Effenbergerová.

Zdroj: ČTK
před 31 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy