Místo malých akcí velké. VZP mění marketing, utratí až 140 milionů

Radek Nohl Radek Nohl
21. 9. 2015 16:57
Největší tuzemská zdravotní pojišťovna VZP změní svou vlastní propagaci. Místo tisíce malých akcí pro úzký okruh lidí se chce účastnit velkých celorepublikových roadshow. A v dalších dvou letech by za ně, reklamu, výrobu či tisk propagačních kalendářů a plakátů chtěla utratit až 140 milionů korun. Plán schválila správní rada pojišťovny.
Na marketing chce dát VZP v dalších letech až 140 milionů korun.
Na marketing chce dát VZP v dalších letech až 140 milionů korun. | Foto: René Volfík/Economia

Praha - Až 140 milionů korun bez DPH chce v následujících dvou letech utratit VZP za vlastní propagaci. Vedení největší tuzemské zdravotní pojišťovny počítá s tím, že miliony potečou do reklamy, na tisk propagačních kalendářů nebo celorepublikové roadshow.

Z materiálu, který v pondělí schválila správní rada, vyplývá, že Všeobecná zdravotní pojišťovna chce také vlastní marketing více centralizovat. Důvodem je fakt, že se během roku účastní více než 3000 různých akcí.

"Tyto aktivity je téměř nemožné efektivně koordinovat a řídit. Jednotlivá regionální pracoviště nejsou schopna adekvátní interakce a 'sladění'," zdůvodnil náměstek ředitele VZP Rostislav Verner v dokumentu, který má Aktuálně.cz k dispozici.

Za různé propagační akce chce VZP v roce 2016 a 2017 utratit 40 milionů bez DPH. A místo malých akcí pro omezenou skupinu lidí chce Všeobecná zdravotní pojišťovna oslovit díky roadshow větší množství klientů. Od toho, že se akce bude řídit z Prahy, si také slibuje, že dojde k úspoře peněz.

Hledá se nová reklamní agentura

Třináct milionů korun by VZP chtěla zaplatit nové reklamní agentuře, kterou v současné době hledá. Té poslední vypověděla smlouvu letos na konci června. Vedení pojišťovny s její prací nebylo spokojeno. "Důvodem je nevyhovující a nekvalitní kreativní hodnota odevzdávaných návrhů od vysoutěžené agentury," vysvětlil Verner vypovězení smlouvy.

Dalších více než 26 milionů korun by pak podle dokumentu mělo jít na výrobu a tisk propagačních materiálů. Půjde například o kalendáře, plakáty, papírové tašky nebo samolepky.

60 milionů na reklamu

Největší částku hodlá pojišťovna ale utratit za reklamu. Za dva roky až 60 milionů korun. Peníze zaplatí za různé billboardy, inzeráty v médiích, spoty v rádiích či plakáty v ordinacích lékařů.

Částka, kterou chce VZP zaplatit za marketing, je v porovnání s předešlými roky o několik milionů vyšší. Pojišťovna však za tyto peníze velkou kampaň neplánuje. "Nepůjde o žádnou velkou kampaň, jiné zdravotní pojišťovny dávají na marketing více," řekl mluvčí VZP Vlastimil Sršeň.

Správní rada v pondělí schválila také nové pilotní projekty. Ty se zaměří například na vyšetřování sluchu u předškolních dětí, autismus, roztroušenou sklerózu nebo účinnost antibiotické léčby. Z více než čtyř desítek žádostí bylo vybráno 15 projektů v celkové hodnotě kolem 11 až 12 milionů korun.  

 

Právě se děje

Další zprávy