reklama
 
 

Vysílací rada opět prověřuje TV Barrandov. Z nevyváženosti podezírá i nový Soukupův pořad

23. 1. 2018 13:42
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s TV Barrandov. V hledáčku radních je pořad Kauzy Jaromíra Soukupa, v němž ředitel stanice a zároveň moderátor Soukup rozebíral problémy kolem firmy Tesco SW.

Praha - Televize magnáta Jaromíra Soukupa v poslední době čelí hned několika podezřením z neobjektivity. Další z nich se nyní posunulo do fáze, kdy Soukup musí své kroky vysvětlovat Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

"Zahájili jsme s TV Barrandov správní řízení kvůli pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa," řekl Aktuálně.cz šéf rady Ivan Krejčí. Důvodem je podezření z neobjektivity a nevyváženosti dílu, který se zabýval problémy kolem firmy Tesco SW. Ta dodává IT systémy pro státní správu, zakázky se ale staly předmětem zájmu policie.

Ve svém novém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa 6. prosince 2017 ředitel TV Barrandov rozebíral předloňskou policejní reorganizaci a spojil ji s vyšetřováním kauzy Vidkun. A také s prohlášením bývalého detektiva Jiřího Komárka, který obvinil policejního prezidenta Tomáše Tuhého z "brutálního úniku informací" při vyšetřování zakázek společnosti Tesco SW. Komárek byl loni v prosinci nepravomocně odsouzen kvůli zveřejnění informace ze spisu.

Proti interpretacím, které Soukup v pořadu prezentoval, se Tesco SW ohradilo.

"Zcela nepokrytě lže o fungování společnosti Tesco SW, ale i o policejním vyšetřování takzvaně brutálního úniku informací od policejního prezidenta. Rozvíjí absurdní mediální konstrukce o propojení společnosti Tesco SW s policií, které byly již v loňském roce odmítnuty jak parlamentní vyšetřovací komisí, tak Generální inspekcí bezpečnostních sborů a Nejvyšším státním zastupitelstvím," uvedl pro Aktuálně.cz výkonný ředitel společnosti Tomáš Jelínek.

Soukup podle něj prezentuje manipulace a lži jako "malou právní analýzu", informace si u Tesco SW neověřuje a jiné zdroje neuvádí.

Barrandov je na stole rady stálým hostem

"Televize nyní dostala lhůtu na vyjádření, jako u každého správního řízení pak přistoupíme k dalším krokům," dodal Krejčí.

Sankce za neobjektivitu a nevyváženost, pokud je rada udělí, dosahovaly v minulosti řádu nižších stovek tisíc korun. Televize Barrandov dosud pokutu nedostala, rada se její produkcí ale v poslední době zabývá velmi intenzivně.

V létě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vytkla Barrandovu příliš časté zvaní zástupců hnutí ANO na úkor konkurence. Teď rada čeká na jeho zdůvodnění, proč začátkem prosince Soukup prakticky neoponoval hradnímu mluvčímu Jiřímu Ovčáčkovi, vedoucímu nepřiznanou kampaň za zvolení Miloše Zemana prezidentem. U rady si stěžuje i Soukupem opomíjený kandidát Marek Hilšer.

Šéf Barrandova schytal kritiku i kvůli častému zvaní Tomia Okamury, vydávání exponentů prokremelské a radikálně nacionalistické scény za "publikum obyčejných občanů", jak ukázal server Hlídací pes, či pro svérázný styl moderování, při němž mimo jiné vybízí hosty, aby rozdělovali politiky podle prospěšnosti pro lid a političky podle sexuální atraktivity.

autor: Domácí | 23. 1. 2018 13:42

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama