Volební deník: Zubová zavalí Prahu, ping pong nekončí

Domácí Domácí
2. 8. 2009 17:30
Den po dni sledujeme, jak probíhá předvolební kampaň

"Kdyby Volební deník mohl něco změnit, už dávno by ho zakázali."

Sledujeme pro vás den po dni, jak chtějí strany před volbami získat voliče. Čtěte více o Volebním deníku - zde, na redakčním blogu.

Co se stalo v kampani v neděli 2. srpna 2009

 

ČSSD: Hned jsme zpět

Webové stránky sociální demokracie byly v neděli mimo provoz. "Hned jsme zpět," hlásil nápis oranžové barvy napsaný na "pověšené ceduli". Podle mluvčího strany Ondřeje Macury nešlo o poruchu ani útok hackerů. ČSSD pouze před volbami mění svou internetovou tbář.

"Zítra spouštíme nový stranický web, proto je možné, že dnes bude z technických důvodů nějaký výpadek," sdělil v neděli Aktuálně.cz Macura.

Pořádně překvapivý obsah měl naposledy sociálnědemokratický web v květnu před evropskými volbami, když se stal terčem hackerů. Na jedné ze stránek se tehdy objevil klip s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem, Josifem Stalinem a Klementem Gottwaldem.

Podnikatel dá Zubové na kampaň 9 milionů

Podnikatel, milionář, boxer amístopředseda Demokratické strany zelených Jaroslav Soukup dá do kampaně Olgy Zubové 9,14 milionu korun. Podle serveru tyden.cz půjdou peníze hlavně na billboardy.

Foto: Ludvík Hradilek

Předsedkyně Demokratické strany zelených kandiduje jako nečlen na volitelném pátém místě kandidátky ČSSD. Sociální demokraté ale údajně za její kandidaturu nezaplatí ani korunu. a billboardech se však prý logo ČSSD objeví.

Už od pondělí zaplaví Prahu 200 billboardů a 63 bigboardů s usmívající se političkou. Ulicemi bude projíždět 160 autobusů s hesly její volební kampaně.

Zubová se před před třemi lety dostala do Sněmovny za Stranu zelených, letos koncem zimy byla spolu s třemi dalšími členy vyloučena a později hlasovala pro vyslovení nedůvěry Topolánkově vládě. Do evropských voleb šla jako lídr Demokratické strany zelených, strana ale neuspěla a získala jen 0,62 procenta hlasů.

Nedávno se stala předsedkyní DSZ. Místopředsedou strany byl zvolen mediální podnikatel Jaromír Soukup, který zároveň financoval její kampaň.

Topolánek zahájil kampaň ve stínu toskánské aféry

Z luxusní toskánské dovolené expremiéra Mirka Topolánka, kterou trávil ve společnosti českých lobbistů, se stalo střelivo pro předvolební ping-pong mezi předsedou ODS a jeho největším rivalem, šéfem ČSSD Jiřím Paroubkem. Ten vyzval Topolánka, ať doloží své tvrzení, že jej na soukromé dovolené na jachtě v Toskánsku nechala sledovat ČSSD. Lídr modrých to v neděli znovu odmítl (viz zde).

"Já nevím, jaké důkazy (novináři) potřebovali, než to, že člověk velmi blízký sociální demokracii a šéfovi marketingu Dimunovi pan Randák prostě fakticky disponuje zpravodajskými metodami a zpravodajskými informacemi. V tomto smyslu já nepotřebuju žádné další důkazy předkládat," řekl Topolánek, který v neděli v Mokré-Horákově na Brněnsku zahájil svoji kampaň.

Foto: www.ods.cz

"Myslím, že není důležité, co stačí panu Topolánkovi, ale zda to stačí veřejnosti," reagoval prostřednictvím Paroubek a Dimun v e-mailu dodal: "Neviděl jsem se s panem Randákem od června a odmítám Topolánkovu účelovou, manipulativní a nelogickou argumentaci bez důkazu". Šéf ODS by prý měl předložit důkazy a ne "další lži".

Topolánek byl v Itálii tajně vyfotografován ve společnosti podnikatelů a lobbistů. Na snímcích je například šéf společnosti ČEZ Martin Roman či  lobbista firmy Vladimír Johanes, podle některých médií i ředitel Spolchemie a Setuzy, napojené na uprchlého kontroverzního podnikatele Tomáše Pitra, Martin Procházka.

Někteří komentátoři dávají politiky vyfocené na dovolené ve společnosti byznysmenů do souvislosti se schváleným zákonem o emisních povolenkách.

Foto: Aktuálně.cz
 

Chcete Volební deník pravidelně odebírat? Přidejte si odkaz do své RSS čtečky!

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Hackeři zaútočili na běloruskou státní televizi, ukázali protesty

Běloruští hackeři narušili internetové vysílání běloruské státní televizní a rozhlasové společnosti BT a místo večerních zpráv umístili na její web videa natočená na protivládních protestech. Nahrávky ukazovaly bití a zatýkání demonstrantů běloruskou policií, informuje server Tut.by.

Hackeři přerušili v sobotu večer přímý přenos na webu televize BT ve chvíli, kdy její redaktoři mluvili s náměstkem ministra zdravotnictví o onemocnění covid-19 v Bělorusku. Místo toho se na stránkách objevily záběry z protivládních protestů, které na sociální síti Telegram umístil televizní kanál Current Time TV a kanály Nexta, Onliner a TUT.BY.

Ve stejnou dobu se na telegramovém kanálu skupiny s názvem Kyber-Partyzáni objevila zpráva "Pokud BT nechce lidem ukázat pravdu, ukážeme ji my". Později přestala stránka televize fungovat.

Zdroj: ČTK
Další zprávy