reklama
 
 

Vím, že jsme voliče zklamali. Omlouvám se, řekl Liška

5. 7. 2009 23:20
Strana formuluje program a chystá revoluční kampaň

Praha - Obnovit pošramocený kredit chce u svých voličů úřadující předseda Strany zelených Ondřej Liška.

Vedení strany převzal dosavadní 1. místopředseda poté, co Martin Bursík po prohraných evropských volbách opustil křeslo předsedy.

"V tomto volebním období jsme hodně chybovali, ale chceme to napravit," kaje se Liška.

Úřadující předseda zelených řekl, že strana chystá novou kampaň a taky program. V rozhovoru pro Aktuálně.cz taky prozradil první jména, která by se mohla objevit na zelených kandidátkách.

 Jařab a Šiklová řekli, že chtějí za zelené do sněmovny
 Zelení chtějí revoluční kampaň. Budují zelenou síť

A.cz: Program nebo osobnosti? Na co nalákáte voliče?

Rozhodně program. Je už načase, aby odeznělo éře celebrit ve volebních kampaních. Myslím si, že lidé očekávají, že do politiky jdou věrohodní lidé, za kterými je kus práce.

A.cz: Už máte napsaný program?

Formulujeme ho. Udělali jsme jeden podle mě důležitý krok. Dlouhodobě spolupracujeme s celou řadou nevládních organizací a rozhodli jsme se je přizvat i ke spolupráci na vytvoření volebního programu. Jedním z problémů české politiky je totiž to, že zcela ztratila vazbu na občanskou společnost. Rád bych, aby se to, co považuje občanská společnost za důležité, odrazilo v našich prioritách pro příští volební období.

Musíme vysvětlit smysl naší existence

A.cz: Hlavní téma kampaně?

Musíme vysvětlit proč je naprosto nezbytné, aby v České republice dál existovala Strana zelených, k čemu je potřeba. Chceme taky dostat příležitost dotáhnout do konce to, co se nám z různých důvodů nepodařilo dokončit v tomto volebním období.

 

A.cz: Jaký je důvod, proč tedy potřebujeme zelené?

Bez zelených tady je mnohem větší pravděpodobnost velké koalice nebo opoziční smlouvy, nebo komunisty podporované vlády. A hlavně, bez zelených by tady nebyla strana, který by témata, jež mají ostatní strany na chvostu svého zájmu, měla jako své priority. Tedy životní prostředí, otázka vzdělávání, podpory znevýhodněných lidí a skupin atd.

A.cz: Tato témata prosazují ale i ostatní strany, které teď dokonce "zelenají" a zařazují si ochranu životního prostředí jako jednu ze svých priorit...

Myslím si, že voliči, kterým záleží na osudu české společnosti a sledují politický vývoj, nemůžou brát rychlé lakování nazeleno úplně vážně.

Cílíme na všechny, ne jen na mladé

A.cz: Na které voliče se chcete zaměřit?

V české společnosti existuje nějakých 10 až 12 procent lidí, kteří přirozeně tíhnou k hodnotám a tématům, které zelení v politice prosazují. To, co jim schází, je jednoznačný důvod, proč zelené volit. Chceme se stát věrohodnou alternativou pro tuto skupinu lidí, která tíhne k postmateriálním hodnotám a kterým záleží na tom, co se bude dít v dlouhodobém horizontu, ne jen příští čtyři roky. A to bez ohledu na věk.

A.cz: Strana zelených ale zejména poslední rok neřešila tolik program jako vnitřní spory. Zelená témata se nějak vytratila...

Bolí mě a mrzí, že jsme naše voliče zklamali a omlouvám se jim. Chci dostat šanci naše chyby napravit. Neuvěřitelně mě otravovalo, jak jsem všem musel odpovídat na otázky, proč odchází nebo kritizuje stranu ten či onen. Mnohem více mě trápí, že nemůžu jet metrem s kočárkem, protože jsou všude bariéry, proč musím dýchat špatný vzduch nebo proč v Praze nemůžu jezdit na kole, protože jsou všude auta.

Chceme vtáhnout voliče do tvorby programu

A.cz: Jak budete tyto myšlenky lidem sdělovat? Jak bude vypadat vaše kampaň?

Kampaň, kterou se svým týmem teď připravuji, je zásadní proměnou toho, jakým způsobem by se dle mého názoru měla dělat politika. Dnešní technologie ukazují, že politiku lze dělat mnohem dynamičtěji a v užším kontaktu s lidmi. Skrze tyto nástroje lze dát lidem mnohem větší podíl na to, jak se politika vyváří a co je jejím výsledkem.

Úkol pro kohokoliv, kdo má ambici změnit českou politiku, je vtáhnout v mnohem podstatnější míře do politiky na všech úrovních novou generaci lidí bez ohledu na fyzický věk, tedy mentálně novou generaci. Lidi staré, aktivní, produktivního věku, ale i ty nejmladší.

autor: Kateřina Eliášová | 5. 7. 2009 23:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama