Dělníci na dálnicích v horkých dnech více odpočívají. Řidiči jim kvůli tomu nadávají

ČTK ČTK
26. 6. 2019 15:59
Dělníci stavební skupiny Eurovia CS, kteří staví a opravují několik částí dálnic v Česku, se kvůli horku přes den více střídají a mají častěji kratší přestávky. Pracují vždy alespoň ve dvojicích, aby se navzájem hlídali, kdyby se některému z nich udělalo špatně. V horku jeden dělník na stavbě spotřebuje v průměru čtyři litry vody, firma pracovníky vodou zásobuje. I přes náročné podmínky se ale dělníci setkávají s tím, že na ně řidiči křičí, proč se prý schovávají ve stínu, sdělila mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Karel Toman

I v mimořádných teplotách dnešních dní pracují zaměstnanci Eurovie podle harmonogramů. "Extrémní teploty mají na naše pracovníky na stavbách vliv. Celý den se pohybují v otevřeném prostoru, kde se de facto nemají kam schovat. Pokud se pohybují u pokládky asfaltových směsí, tak zažívají situace, kdy jim slunce nadělí až čtyřicetistupňová vedra a pod nohama mají směs o teplotách kolem 150 stupňů Celsia," řekla Štočková.

Za těchto podmínek se firma snaží využívat pro práci dobu, kdy není takové horko, to znamená brzy ráno či večer. Firma každý rok obnovuje mechanizaci, strojníci tak mají pro horké dny v kabinách klimatizaci.

Extrémní teploty mají vliv i na materiály. Při pokládce asfaltových směsí se musí na silnici déle válcovat, protože pomaleji chladnou. To ale podle mluvčí nemá vliv na postup prací. S vedry souvisí i sucho, na mnoha stavbách musí firma často zkrápět povrchy, aby se tolik neprášilo.

"Bohužel, v těchto náročných dnech, kdy naši lidé pracují za provozu, se často stává, že okolní řidiči nejenže nedodržují stanovené rychlosti, ale pokřikují na naše zaměstnance, že pracují málo a pomalu a proč se schovávají ve stínu. To je bohužel další faktor, který nám poslední dny neulehčuje," uvedla Štočková.

 

Právě se děje

před 53 minutami

Na hranici s Čínou přijeli evropští a asijští diplomaté, kteří opustili své mise v KLDR

Do čínského příhraničního města Tan-tung v pátek přicestovaly tři desítky diplomatů a jejich rodinných příslušníků, kteří odjeli ze svých misí v severokorejském Pchjongjangu. Informovala o tom agentura Kjódó, která byla události svědkem. Diplomaté podle ní přejeli přes most na hraniční řece Ja-lu (korejsky Amnokkang) autobusem.

Zhruba třicítka Evropanů a lidí z jihovýchodní Asie v KLDR vypadala tak, že se zřejmě potýkala s potížemi, jak si v Pchjongjangu zajistit živobytí, konstatovala japonská tisková agentura. Více podrobností ke vzhledu ani k národnostem diplomatů a jejich rodin neposkytla. Poznamenala však, že blokáda hranic v důsledku pandemie covidu-19 znemožnila Severní Koreji dovážet zboží pro denní potřebu.

Čínští pracovníci na celním úřadě oděni do ochranných obleků provedli u příchozích opatření s cílem zabránit šíření koronaviru, například jejich zavazadla postříkali dezinfekčním přípravkem, popsala Kjódó. Diplomaty nyní čeká dvoutýdenní karanténa v Tan-tungu.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Crocs žaluje Walmart a další firmy za kopírování svých známých bot

Výrobce obuvi Crocs obviňuje Walmart a další firmy z kopírování svých známých barevných plastových bot. Čtyři žaloby kvůli porušení ochranné známky a zneužití duševního vlastnictví podal minulý týden proti zhruba 20 společnostem u amerických soudů. Píše o tom server CNN. V žalobě podané ve státě Colorado Crocs uvádí, že Walmart prodává levnější verzi jeho plastových dřeváků, které jinak stojí 50 dolarů (1090 Kč), a to pod různými jinými názvy jako Time and Tru a George.

Crocs v coloradské žalobě také tvrdí, že kopie jeho výrobků "mohou způsobit zmatek nebo uvést v omyl, mohou zklamat zákazníky, a proto porušují ochrannou známku Crocs". Takzvané crocsy dříve čelily posměchu, ale v posledních letech si je lidé velmi oblíbili. A pro některé spotřebitele, kteří hledají pohodlí, je to bota jako stvořená do pandemie, píše CNN.

Firma v roce 2020 zaznamenala vůbec nejlepší tržby v celé své historii. Zahájila také spolupráci s některými slavnými osobnostmi a jinými značkami, aby přilákala zákazníky z generace Z, tedy lidi narozené od poloviny devadesátých let 20. století do roku 2012. Na zvláštních kolekcích se podílel kanadský zpěvák Justin Bieber, rapper Post Malone a řetězec KFC. Rychle se rozprodala kolekce vydaná loni v září vzniklá ve spolupráci s latinskoamerickým zpěvákem Bad Bunnym.

Zdroj: ČTK
Další zprávy