Fotky: Tak Ringhoffer spojil lokomotivu s osobním vozem. Poslední Komarek se vrátil na koleje

Fotky: Tak Ringhoffer spojil lokomotivu s osobním vozem. Poslední Komarek se vrátil na koleje
Už před sto lety musely železniční správy hledat způsob, jak zlevnit provoz na nevýdělečných lokálkách, neboť vypravování souprav vedených těžkou parní lokomotivou bylo příliš drahé.
Smíchovská firma Ringhoffer postavila v roce 1903 první dva motorové vozy. Později jich na tuzemských tratích jezdilo více než sto.
Dochoval se jediný. Od roku 1949 stál v hale Národního technického muzea. V minulých letech byl opraven do provozuschopného stavu nákladem 875 575 Kč. Je to unikát, pojízdné jsou v Evropě čtyři.
Byly lehké, úsporné, ale cestující si je příliš neoblíbili. Jezdily trhaně a nebyl v nich záchod.
Foto: Ludvík Hradilek
Ludvík Hradilek Ludvík Hradilek
Aktualizováno 26. 5. 2017 18:26
Dvousté výročí narození Františka Ringhoffera II., továrníka i starosty Smíchova, připomíná Národní technické muzeum předváděním parního osobního vozu Komarek, který firma Ringhoffer začala vyrábět v roce 1903.
 

Právě se děje

Další zprávy