Žáci se budou učit rozumět počítačové řeči. Zkuste si úlohy na základy programování

Markéta Hronová Markéta Hronová
7. 3. 2016 10:48
Ministerstvo školství začalo pracovat na tom, aby se moderní technologie dostávaly do výuky častěji. Už vznikají úlohy, které mají žákům přiblížit, jak přemýšlejí počítače, a učit je základům programování. Podívejte se, jaké úlohy nyní řeší žáci v rámci soutěže Bobřík informatiky.

Praha - Průmyslové podniky se už připravují na to, že stroje budou řídit výhradně počítače. Potřebují, aby je lidé uměli nejen používat, ale také programovat a vyvíjet. „Takové schopnosti je třeba se učit od útlého věku,“ upozorňuje Jiří Vaníček, vedoucí katedry informatiky na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.

V současné době není nikde ve vzdělávacích programech napsáno, že by tyto dovednosti měli učitelé s dětmi trénovat. Ministerstvo školství letos začalo pracovat na změně.

Ve školách by se mělo více učit o tom, jak počítače fungují. Hlavně se má změnit obsah hodin informatiky. Dnes je hlavní náplní umět použít Word či Excel. „Po deseti letech je tento model překonaný,“ říká ministerstvo. 

V roce 2016 ministerstvo školství vypíše několik dotačních programů, z kterých bude možné získat peníze na školení učitelů i vytváření materiálů, jež učitelům pomůžou přiblížit dětem svět počítačů.

Foto: Jiří Vaníček, 2016

Zadání:

Zmrzlinář přidává kopečky na kornout postupně přesně v pořadí, v jakém si o ně zákazníci říkají. Jak si má zákazník říci o zmrzlinu na obrázku?

Dobrý den! Prosil bych...

Odpovědi:

A) ... borůvkovou, mentolovou a čokoládovou.

B) ... čokoládovou, borůvkovou a mentolovou.

C) ... čokoládovou, mentolovou a borůvkovou.

D) ... borůvkovou, čokoládovou a mentolovou.

Podle výsledného stavu, který vidí žák na obrázku, má vymyslet postup plnění kornoutu zmrzlinou. Musí si uvědomit, že první kopeček seshora musí říci až nakonec.

 

Právě se děje

Další zprávy