Napřesrok se začne stavět 140 kilometrů nových dálnic, slibuje Ťok. Bude to stát 64 miliard

ČTK ČTK
29. 9. 2016 17:06
V roce 2018 by se mělo začít stavět 140 kilometrů dálnic, sdělil ministr dopravy Dan Ťok s tím, že oproti letošnímu roku jde o dvojnásobný nárůst. Ředitelství silnic a dálnic má do konce měsíce vypsat zakázky na 20 staveb za 64 miliard korun. Stavět se bude například dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, obchvaty Lubence a Řevničova na dálnici D6, dva úseky D11 z Hradce Králové a bude také pokračovat generální rekonstrukce dálnice D1.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha – Napřesrok se začne stavět na 140 kilometrů dálnic. Celkem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do konce měsíce vypíše zakázky na celkem 20 staveb za 64 miliard korun. Na setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Ve srovnání s letoškem jde o zhruba dvojnásobný nárůst počtu rozestavěných kilometrů. Vloni přitom bylo zahájeno 50 kilometrů dálnic.

Mezi největší stavby zahajované příští rok ministerstvo uvedlo novostavbu deseti kilometrů dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, obchvaty Lubence a Řevničova na dálnici D6 nebo dvojici úseků D11 z Hradce Králové do Smiřic a dále do Jaroměře. Kromě novostaveb seznam do celkové délky dálnic započítává i rekonstruované úseky dálnice D1.

Naopak dokončené úseky by příští rok měly být čtyři, přibude tak 15,6 kilometru nových dálnic, tedy méně než letos. Během srpna je plánováno dokončení chybějícího úseku D11 do Hradce Králové, o měsíc později mají být do provozu uvedeny úseky dálnic D4 Skalka – Háje u Příbrami a pokračování jihočeské D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. V říjnu pak resort předpokládá dokončení části obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným.

Letos přitom resort dopravy počítá se zprovozněním jediného úseku D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, který je ale delší než 16 kilometrů.

Kromě novostaveb uvádí Ředitelství silnic a dálnic v seznamu zprovozněných úseků také rekonstruované úseky dálnice D1. Během příštího roku by podle plánu měly být zprovozněny tři úseky, konkrétně jde o stavby mezi Psáři a Souticemi, Meřínem a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži.

Česká dálniční síť měří 1228 kilometrů. Délka dálnic se ve srovnání s loňskem administrativně rozrostla o 450 kilometrů, protože ke konci loňského roku ministerstvo dopravy zrušilo kategorii rychlostních silnic a většinu těchto komunikací začlenilo mezi dálnice. Fakticky ale v roce 2015 podobně jako rok předtím nepřibyl ani kilometr zprovozněné dálnice.

 

Právě se děje

před 41 minutami

Praha najímá manažery Krupauera a Grosse pro přípravu koncertního sálu

Pražský magistrát uzavře manažerskou smlouvu se dvěma externími členy komise pro stavbu koncertního sálu na Vltavské, architektem Martinem Krupauerem a Martinem Grossem, který vlastní produkční společnost a zároveň je spoluzakladatelem Spolku pro výstavbu nového koncertního sálu v Praze. Do 30. června 2021 budou připravovat projekt, pro nějž nyní vzniká studie proveditelnosti. Manažeři mají pobírat odměnu 1600 korun za hodinu, součástí jejich práce budou studijní cesty kvůli sběru informací o obdobných stavbách. Celková cena za služby obou manažerů nepřesáhne dva miliony korun.

Praha chce na podobu nové filharmonie vypsat architektonickou soutěž, konkrétní rozhodnutí o stavbě padne na základě výsledků studie proveditelnosti. Zastupitelé nedávno schválili pořízení změny územního plánu. Stavba koncertního domu se sálem pro zhruba 2000 posluchačů by podle dřívějších odhadů měla stát přibližně čtyři miliardy korun, přesnější odhad vzejde ze studie. Budova filharmonie by mohla stát v roce 2032.

Zdroj: ČTK
Další zprávy