Ťok: Mostům v Ostravě hrozí zřícení, dávám Eurovii 14 dnů

ČTK ČTK
4. 1. 2015 13:30
Podle Eurovie je důvodem praskání konstrukce mostů navezení nevhodného materiálu do okolních násypů.
Ministr dopravy chce situaci s mosty v Ostravě vyřešit rychle.
Ministr dopravy chce situaci s mosty v Ostravě vyřešit rychle. | Foto: Skanska a.s.

Praha - Pokud stavební společnost Eurovia nezačne v určené době řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na jejich opravu. V pořadu Otázky Václava Moravce to v neděli řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu. Mosty jsou sjezdy z dálnice D1 v Ostravě-Přívozu.

Dva mosty, které byly uvedeny do provozu před šesti lety, mají problémy s posunem nosníků, sesedáním materiálu a objevují se na nich praskliny. Kvůli tomu na ně ředitelství silnic zakázalo začátkem září vjezd kamionům a omezilo povolenou rychlost pro osobní auta.

"Situace je opravdu vážná. Mostům hrozí vážná destrukce, která může skončit až zřícením, pokud se něco neudělá," uvedl ministr. Ťok se dohodl s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou, že napíše Eurovii poslední dopis. "Chceme, aby Eurovia dostála svým záručním závazkům. Ona prostě ten most postavila a má dostát tomu, že když ten most vykazuje vady, tak jej má napravit," řekl ministr.

Bankovní garance jsou jen 350 000 Kč

Dodal, že jestli Eurovia do 14 dnů (po odeslání dopisu) nárok neuzná, využije práva stáhnout bankovní garance, které však dnes dosahují zhruba jen 350 000 Kč. Ministr následně vypíše výběrové řízení na opravu mostů a náklady bude vymáhat na Eurovii v arbitráži.

Na závažnosti problémů s mosty a důvody jejich vzniku se stát s jejich zhotovitelem, stavební společností Eurovia, dosud neshodl. Podle Eurovie je důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskání konstrukce navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, uvedla již dříve firma.

 

Právě se děje

Další zprávy