Televize škodí vašim dětem, varují klipy nedbalé rodiče

Domácí Domácí
1. 9. 2011 14:42
Trojici televizních spotů připravila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Každý den se na televizi dívá až 97 procent dětí, přičemž polovina rodičů neví, co vlastně sledují.
Každý den se na televizi dívá až 97 procent dětí, přičemž polovina rodičů neví, co vlastně sledují. | Foto: Reuters

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání spustila kampaň proti nevhodnému působení televize na děti.

V rámci projektu budou všechny celoplošné stanice vysílat během podzimu tři klipy inspirované negativními účinky pořadů pro dospělé.

"Televize zasahuje prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování," sdělila předsedkyně rady Kateřina Kalistová.

Spoty vznikly v Rumunsku za podpory evropského fondu Phare. Česká rada je převzala, za úpravu zaplatila 60 tisíc korun. Televize je odvysílají zdarma.

Rada také spolupracuje s Institutem komunikačních studií při Fakultě sociálních věd UK, který pro ni provedl sociologický průzkum s názvem Mediální gramotnost v České republice.

Z výzkumu vyplývá, že zhruba polovina rodičů se nezajímá o to, co jejich děti v televizi sledují. Nejohroženější skupinu tvoří děti do 12 let. Každý den se jich dívá až 97 procent.

"Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat mediální obsahy," dodala Kalistová.

Od uvedení spotů si rada slibuje vyvolání diskuze o dalších regulacích obsahu vysílání. Mezi ně patří například rozlišení vhodnosti podle věkových skupin.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Právě se děje

Další zprávy