Švihni bičem do vzduchu a vono to práskne!

Jakub Kohák
11. 5. 2010 15:50
Reklamní tvůrce Jakub Kohák se zakousl do volební kampaně. S jeho sloupky ji přežijete.

O autorovi
Autor fotografie: Aktuálně.cz

O autorovi

Jakub Kohák. Přední čs. režisér reklam (například na Kofolu), krátkých filmů a videoklipů. Získal ceny na světových festivalech. Držitel Anděla za nejlepší český videoklip. Pátý člen skupiny Wohnout. Vášnivý fotbalista. Příležitostný aktivní publicista.

Tak  jsem vám přátelé vyhrál ve spotřebitelský soutěži jedněch sušenek možnost vyjadřovat se k předvolebním kampaním veškerejch stran a k politice vůbec. Dost jsem se rozmejšlel, ale nakonec mě přesvědčil karton sušenek a červený manžestráky za každej článek.

Jako vyučenej artista a cirkusovej umělec úplně přesně nevím, jak mám celou tuhle polízanici pojmout, ale prostě - jak řiká náš principál: "Švihni bičem do vzduchu a vono to práskne!"

Všimnul jsem si, že se hodně používá takovej ten styl, že se dost škaredě mluví o konkurenčních stranách. Nejvíc se používají slova: "zlodějna", "bankrot" a "puškvorčák." Navíc je u toho zpravidla fotografie lídra té protistrany s dost nelichotivou grimasou - třeba, že se zlobí, nebo se kření anebo mračí. Přijde mi to stejný asi jako by jste šli někam žádat o práci a místo toho, aby jste mluvili o svých schopnostech a o tom co umíte, tak začnete pomlouvat vaše spoluuchazeče. No asi bych takovýho uchazeče kop do zadku.

Ovšem tudle jsem vám narazil na takovou sérii velkejch plakátů - Billboardy se tomu řiká, a ty mě docela pobavily. Jiřin Paroubek se na nich usmívá jako pan Budha a slibuje takový milý nesmysly…jakože pívo bude za 2 koruny, tejden bude delší, Elvis se vrátí a tak dál. Zkrátka tak nějak z toho nebyla cejtit jedovatost a sviňáckost, ale fór a nadhled. A nadhled prokázal - světe div se - i Jiřin, když na mítincích svojí partaje začal prodávat pivo za 2 koruny a vystoupil mu tam Elvis (no, ve skutečnosti to byl Ferda Pazdera z agentury Talent Rakovník, ale i to se počítá).

Jiřin prokázal nadhled.
Jiřin prokázal nadhled. | Foto: Jan Langer

Já osobně se těším, až odstartují televizní spoty. To bude teprv řádný masakr. Bývají totiž k vidění rozličná dílka - od velkofilmů až k alternativním videopořadům, škála bývá pestrá! Tak doufám, že nás ani tentokrát naši miláčkové nezklamou. My si poté na tomto místě budeme rozebírat jednotlivé spoty a budeme je hodnotit co do uměleckého ztvárnění, co do síly sdělení, co do přesahu pro světovou kinematografii a ještě spoustu dalších "co do."

K mikrofonu si též pozvu kolegy, aby zhodnotili uvedené kusy ze svého pohledu. Za všechny ty, kteří se hovorů zúčastní budu jmenovat: Lars von Trier, George Lucas a Zdeněk Troška. Děkuji za pozornost, Jakub Kohák.

Ale stejně, škoda, že neexistuje nějaká Fotbalová demokratická strana…

 

Právě se děje

Další zprávy