"Ten, kdo udělal chybu, tak o tom ví, kdežto ten druhý musí vyhodnotit, že se děje něco nestandardního z toho, co vidí před sebou. Přece jen byla noc, a poznat, že vlak jede ne vedle vás, ale proti vám, je o dost složitější, než když vás výhybka hodí na jinou kolej a vy to cítíte," řekl Kučera. Ke stejnému závěru dospěl minulý týden prezident Federace strojvůdců Jaroslav Vondrovic po zhlédnutí záznamu srážky z průmyslové kamery.
Kučera také uvedl, že vlaku RegioJet už ve stanici signalizovala návěst, že další návěstidlo bude v poloze zakazující jízdu. "Strojvedoucí se s touto informací rozjel, zvyšoval rychlost, minul návěstidlo zakazující jeho další jízdu a následně došlo ke srážce," uvedl generálního inspektor Drážní inspekce. Inspekce prověřuje technický stav a bezpečnost vozů RegioJet. Podle ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře ani jeden ze strojvůdců nepřekročil povolenou dobu jízdy, oba byli dostatečně odpočatí.
Při tragické nehodě se 5. června kolem jedenácté večer srazily u zastávky Pardubice - centrum rychlík společnosti RegioJet a nákladní vlak ČD Cargo. Nepřežily čtyři ženy v expresu, dvě Slovenky a dvě Ukrajinky, dalších 27 lidí bylo zraněno. Všichni již byli z nemocnic propuštěni. Škody na obou soupravách a trati přesáhnou 110 milionů korun.
Policie případ prověřuje jako obecné ohrožení a shromažďuje informace. Bude potřebovat mnoho posudků, vyslechla už oba strojvůdce. Podle zjištění Drážní inspekce osobní expres minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak.