Stovky lidí zjistily, že mají najednou novou pojišťovnu. Náboráři zajímají policii

Radek Nohl Radek Nohl
4. 2. 2016 18:34
Na Všeobecnou zdravotní pojišťovnu (VZP) se údajně obrátily stovky klientů, kteří zjistili, že se bez svého vědomí najednou stali pojištěnci Oborové zdravotní pojišťovny (OZP). Řada takových případů se podle VZP objevila v Ústeckém a Libereckém kraji, ale i na Moravě. Mluvčí OZP řekl, že se zčásti jednalo o pochybení pracovníků, kteří pro pojišťovnu prováděli nábor nových klientů. OZP se proto obrátila na policii.
Lidé zjistili, že už nejsou klienty Všeobecné zdravotní pojišťovny.
Lidé zjistili, že už nejsou klienty Všeobecné zdravotní pojišťovny. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Stovky lidí změnily zdravotní pojišťovnu, aniž by o tom věděly. Na řadu takových případů narazila Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP). Zjistila to poté, co se na ni obrátili její bývalí klienti s tím, že byli přeregistrováni k Oborové zdravotní pojišťovně (OZP).

"Zaskočení lidé se o tom, že už nejsou klienty VZP, dozvídají často teprve poté, co jim do schránky přijde od OZP nový průkaz pojištěnce," uvedl mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny Oldřich Tichý. Pojišťovna tvrdí, že na stovky případů narazila v Ústeckém a Libereckém kraji, další se objevily i na Moravě.

Pojišťovna se obrátila na policii

OZP je čtvrtou největší pojišťovnou v Česku a podle aktuálních údajů získala v posledním přestupním období nejvíce klientů právě od VZP, největší tuzemské pojišťovny. Celkově se jednalo o 5600 lidí.

Mluvčí OZP Mario Böhme přiznal, že v některých případech náboráři nových klientů chybovali.

"Takových případů řešíme několik desítek. S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií," uvedl Böhme.

U ostatních klientů ale mohlo jít podle něj o technické důvody. "Není neobvyklé, že si klient svou přihlášku rozmyslí, protože mu pojišťovna, od které odchází, odmítne proplatit bonus, na který byl do té doby zvyklý," podotkl Böhme.

Pokud bude chtít nyní kdokoliv zdravotní pojišťovnu změnit, má čas do 31. března. Klientem nové pojišťovny se poté stane od 1. července. Ke změně stačí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten pak pojištěnec odnese nebo poštou zašle na kteroukoliv pobočku nově zvolené pojišťovny.  

Ostrý boj o klienty mezi jednotlivými pojišťovnami není ničím novým. Není divu. Třeba pro VZP znamená odchod jednoho pojištěnce roční ztrátu ve výši 25 tisíc korun. Před třemi roky se objevily i případy, kdy byl podpis lidí falšován. Ti se pak až dodatečně dozvěděli, že mají jinou zdravotní pojišťovnu. Také tyto případy řešila policie.

Syndrom vyhoření je plíživý proces vyčerpání organismu, říká psycholožka Ošťádalová. Podle ní je situace velmi vážná ve zdravotnictví - lékařům a ostatním ale systémově pomoc nikdo nenabízí. | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

Další zprávy