"Když jste vládní koalice, máte nepopiratelné úspěchy v zahraniční politice a i když se vám nedaří ekonomické reformy, stále jste premiér. Tak kdo by měl mít větší mediální zájem?" kritizuje marketingová expertka kabinet Petra Fialy s tím, že jí přijde liché naříkat na to, že to vláda ve svých očích dělá "bezvadně", ale ve finále o tom neumí mluvit. "Když si politici stěžují na nezájem nebo na nepochopení, přijde mi to jako znak toho, že to nedělají dobře," myslí si Shavit.
Pokud bychom se zaměřili na průzkumy veřejného mínění a na výkon, podle marketérky bychom mohli říct, že většina stran nic nedělá a válcuje je Andrej Babiš. "Ale ono se to tak úplně nedá měřit, protože jedna věc je frustrace v daný moment a druhá, jak se budou voliči rozhodovat na poslední chvíli. Myslím, že jsme to teď viděli docela dobře v amerických volbách," dokládá Shavit na tom, jak data v USA před prezidentskými volbami dlouho ukazovala na vyrovnaný politický boj.
Shavit v rozhovoru hodnotí i prezentaci politiků hnutí ANO na TikToku včetně nedávného videa Aleny Schillerové převlečené za hranolky. "Hranolkové video okupuje média už poměrně dlouhou dobu, ale styl převážil obsah. Mnoho lidí řeší Alenu Schillerovou a mnohem méně samotné sdělení. Takže mladé lidi, kteří chtějí pracovat jako dohodáři, asi nepřesvědčí Alena Schillerová v tom, že je jejich zachránkyně," vysvětluje Shavit.
Dodává také, že má pochybnosti o tom, jak se takové snahy přetaví do reálných politických preferencí. "V roce 2021 nebyly výsledky Aleny Schillerové v Jihomoravském kraji nijak fantastické na to, jaké měla postavení v ANO, tak uvidíme v roce 2025," tvrdí expertka.