Vysvědčení českých škol: Výkon dobrý, ale spokojení nejsou žáci, učitelé ani rodiče

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
15. 12. 2020 11:23
Mezinárodní šetření TIMSS 2019, které zjišťuje úroveň žáků 4. tříd základních škol v matematice a přírodopisu, ale také postoje žáků, učitelů či rodičů ke škole, přineslo pozoruhodná zjištění. Česko patří ve výsledcích testů k nadprůměrným, ale má nejméně spokojené žáky, učitele i rodiče v Evropě. České děti škola naučí, ale nedokáže zajistit, aby v ní žáci a učitelé byli spokojení.
Foto: TIMSS

Co je šetření TIMSS

Mezinárodní šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) zjišťuje úroveň znalostí a dovedností žáků 4. nebo 8. ročníku základní školy v matematice a v přírodovědných předmětech. Cyklus tohoto šetření je čtyřletý. V Česku ho provádí Česká školní inspekce a týká se jen 4. ročníků. Kromě úrovně znalostí žáků se zjišťuje i vliv domácího prostředí, postoje rodičů, týká se i učitelů, kteří žáky vyučují, a ředitelů škol. 

Do projektu TIMSS se Česko pravidelně zapojuje od roku 1995. Nejnovější šetření z roku 2019 se stalo přelomovým tím, že poprvé byly testy žákům zadávány v elektronické podobě na počítačích nebo tabletech.

 

Právě se děje

Další zprávy