reklama
 
 

Reklama KDU-ČSL nesmí na dezinformační weby. Nechceme se tam prezentovat, jde o etiku, říká strana

AKTUALIZOVÁNO 8. 9. 2017
KDU-ČSL v předvolební kampani zakáže svou reklamu na dezinformačních serverech. Oznámil to volební manažer lidovců Václav Pláteník. Strana dosud na těchto webech přímo neinzerovala, nicméně v případě takzvané RTB reklamy, kdy se inzertní prostor nakupuje v internetové aukci zprostředkovaně, se tam mohly její bannery objevit. KDU-ČSL ale nechce podle Pláteníka podobné servery podporovat, a tak pro ně nyní zakáže i RTB reklamu. Jejich seznam převzala z webu think-tanku Evropské hodnoty.
Doporučujeme

Praha - Reklamní bannery lidovců se nesmí objevit na dezinformačních webech, mezi něž strana řadí mimo jiné i Parlamentní listy. KDU-ČSL nově zakázala, aby se její inzerce na těchto webech objevovala i v rámci takzvané RTB reklamy, kdy se inzertní prostor nakupuje v internetové aukci zprostředkovaně. 

Oznámil to ve středu na Twitteru volební manažer KDU-ČSL Václav Pláteník. K prohlášení připojil odkaz na seznam dezinformačních či manipulativních webů, který vypracoval think-tank Evropské hodnoty.

Na seznamu figurují servery, jako je Aeronet, Sputnik CZ, AC24 či Parlamentní listy, které podle Evropských hodnot produkují nebo sdílejí manipulativní články či takzvané hoaxy.

"Nepoužíváme ani klasický přímo nakoupený prostor na těchto serverech a v této části kampaně jsme weby ze seznamu, který vytvořily Evropské hodnoty, aktivně vyřadili i z RTB reklamy," řekl Aktuálně.cz volební manažer lidovců Václav Pláteník.  

"Již před několika měsíci jsme vyřadili Parlamentní listy z monitoringu tisku a prezentovat se tam ani na podobných dezinformačních serverech nechceme. Nemá to pro ně pochopitelně nijak likvidační efekt, reklamy tam mají dost, je to spíše věc etiky a postoje," dodal. 

Senátor Ivo Valenta, který vlastní poloviční podíl ve společnosti Our Media, vydavateli Parlamentních listů, nechtěl rozhodnutí lidovců podrobněji komentovat. "Nic o tom nevím, jak jsem již několikrát řekl, do aktivit Parlamentních listů nijak nezasahuji. Je to věcí managementu," napsal Aktuálně.cz.

RTB (real time bidding) reklama je druh internetové inzerce, kdy je bannerová reklama prodávána v aukci, navíc inzerentům umožňuje přesněji cílit na zákazníky. Inzerent v ní však nekupuje prostor přímo na konkrétním serveru, a pokud si nepřeje, aby se jeho obsah objevoval na některých webových stránkách, musí pro ně reklamu aktivně zakázat.

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama