Méně emisí a nižší náklady. První elektrobusy vyjedou ze Žižkova už na podzim příštího roku

Domácí Domácí
7. 2. 2017 14:19
Do boje proti pražskému smogu chce dopravní podnik nasadit nové elektrobusy. První plně elektrifikovaná linka by měla spojovat Žižkov s centrem města a cestující by s ní měli začít jezdit na podzim příštího roku. Doprava šetrná k životnímu prostředí bude podle DPP navíc výhodná i ekonomicky.
(Ilustrační foto)
(Ilustrační foto) | Foto: Vojtěch Marek

Praha – Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do provozu zavést první čistě elektrickou autobusovou linku. "V současné smogové situaci je snižování emisní zátěže pražské hromadné dopravy jedním z nejdůležitějších strategických úkolů," zdůvodňuje rozhodnutí ředitel DPP Martin Gillar. Elektrické autobusy má využívat autobusová linka 207, která spojuje Žižkov s centrem města.

Dopravní podnik musí pro plnou elektrifikaci jedné z autobusových páteřních linek a související snížení emisní zátěže nakoupit 14 elektrobusů. Vozidla by se nabíjela z tramvajové napájecí sítě u stanice Ohrada a noční spoje by se dobíjely v garáži Vršovice.

Ekologicky šetrná doprava by podle DPP byla navíc výhodná i ekonomicky, a to díky levnější elektřině a využití již hotové tramvajové sítě. Dopravce předpokládá, že elektrobusy by mohly začít vozit cestující už v září 2018.

Dopravní podnik se rozhodl připravit plnou elektrifikaci linky 207 poté, co elektrobusy rok a půl testoval na linkách 163 a 213. Za tu dobu vozidla, která disponují elektrickým vytápěním i klimatizací, ujela přes 100 tisíc kilometrů. "Zkušenosti z předchozích elektrobusových projektů nám umožňují připravit zatím nejrozsáhlejší podobný projekt v rámci pražské MHD a přiblížit se tak její úplné elektrifikaci," slibuje si od projektu technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Dopravní podnik připravuje také testovací projekt "elektrobusu s dynamickým dobíjením". Ten by měl být na linkách, které pokrývají větší vzdálenost a překonávají větší převýšení. Nabíjení pouze ve stanicí je pro ně tedy limitující. "Cílem nového projektu je nalézt a prakticky ověřit možnosti nabíjení také během jízdy, aby pozitivní efekty lokálně bezemisní dopravy bylo možné využít na nejdůležitějších a nejvíce vytížených autobusových linkách pražské MHD," upřesňuje dopravní podnik.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy