Prodloužení metra A bude mít devět stanic

vk
17. 10. 2007 12:20
Stanice Staré letiště bude předposlední před konečnou v Ruzyni
Novou trasou metra A se cestující svezou pravděpodobně v roce 2016
Novou trasou metra A se cestující svezou pravděpodobně v roce 2016 | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Do plánovaného prodloužení trasy metra A na ruzyňské letiště přibyla nová stanice. Předposlední stanice Staré letiště bude ležet mezi plánovanou zastávkou Dlouhá Míle a konečnou v Ruzyni.

Novou variantu předložil magistrátu radní Radovan Šteiner, pod jehož kompetenci doprava spadá. "Nová stanice metra by měla určitě význam. Pro zaměstnance letiště by byla velkým přínosem. Lidí, kterých se to týká, není málo," vysvětlil radní Šteiner pro MF Dnes. Ze starého letiště létají i některé cestovní kanceláře. Navíc bude původní trasa prodloužena zařazením nové stanice pouze o 150 metrů.

V prostoru poblíž plánované stanice Staré letiště se výhledově předpokládá i další rozvojový potenciál, kdy by mělo, podle serveru pražského magistrátu, vzniknout kolem 5 000 pracovních míst.

Nejdřív jen do Motola, pak na Ruzyň

Plánovaná stavba trasy metra je rozdělená na dvě etapy. První by spojila stanici Dejvická s nemocnicí v Motole a druhou by byla trasa prodloužena až na letiště. Stavět se začne zřejmě v roce 2009, dostavěno by mělo být v roce 2016.

Prodloužení metra A na letiště by mělo přijít zhruba na 40 miliard korun. Devět miliard přislíbila na výstavbu dopravní infrastruktury v Praze Evropská unie. O kolik se stavba prodraží díky deváté stanici zatím není jasné. "V současné chvíli je to předčasná otázka, ale nepředpokládám, že by zvýšení nákladů bylo v případě výstavby další stanice nějak dramatické," uvedl Šteiner.

Metro povrchové dopravě uleví

Před začátkem stavby musí magistrát změnit územní plán kolem trasy, kudy povede metro. Jediným problematickým místem by podle radního pro územní rozvoj, Martina Langmajera, mělo být složité geologické podloží kolem nemocnice v Motole. Při změnách územního plánu musí být brán v potaz především vliv na životní prostředí. Radní Šteiner uvádí, že prodloužení metra pomůže výrazně zklidnit dopravu v oblasti.

"Pro město je nejdůležitější dostat konečnou metra z Vítězného náměstí, kam se sjíždí příměstské autobusy a denně jím projde přes sto tisíc lidí," řekl primátor Pavel Bém pro Šestku noviny Prahy 6.

Do roku 2020 by měla podle serveru Magistrátu hlavního města Prahy díky prodloužení trasy metra poklesnout zátěž na tramvajové trase v Evropské ulici poklesnout o 70%, stejné trase autobusu v úseku Červený vrch-Dejvická až o 95%.

Čtěte také:

 

Právě se děje

Další zprávy