reklama
 
 

Při srážce vlaků u Frýdku-Místku se zranilo 42 lidí

16. 2. 2009
Na nádraží v Paskově se srazily dva osobní vlaky, jeden jel asi na červenou
Doporučujeme

* Nehodu už vyšetřuje drážní inspekce, podle všeho selhal jeden ze strojvedoucích * Správa železniční a dopravní cesty uvedla, že jeden vlak jel na červenou * Nehoda se stala na velmi frekventované trati, po níž denně projíždějí desítky vlaků a tisíce cestujících

Paskov - Na nádraží v Paskově v okrese Frýdek-Místek se krátce po deváté hodině dopoledne srazily dva osobní vlaky. První vyšetřování ukazují, že pravděpodobně selhal strojvedoucí, který vyjel na červenou.

Situace je vážná: Mluvčí hasičů Moravskoslzeského kraje Petr Kůdela uvedl, že při srážce bylo zraněno čtyřicet dva lidí.

Policisté zahájili vyšetřování nehody. "Prověřujeme několilk verzí. Vlak jedoucí ve směru z Kojetína pravděpodobně nepočkal v Paskově na vlak jedoucí z Ostravy. Není ale vyloučena ani závada na zabezpečovacím zařízení," řekl mluvčí frýdecko-místeckých policistů Ivan Žurovec. Dodal, že viníkovi hrozí obvinění z obecného ohrožení.

Mluvčí krajské záchranné služby kolem čtrnácté hodiny upřesnil počty raněných. "Záchranná služba eviduje dvacet tři zraněných, z nichž dvacet dva převezla do nemocnic. Mnozí další lidé se dopravili na ošetření po vlastní ose. Odhadujeme, že zraněných je více než čtyřicet," uvedl Lukáš Humpl.

Humpl doplnil, že tři lidé utrpěli těžká zranění, poranění šesti cestujících lékaři hodnotí jako středně těžká, ostatní mají zranění lehčího typu.

Zatím se jako nejvážnější jeví zranění ženy, která je nyní v péči ostravské fakultní nemocnice. "Má poraněnou páteř a dolní končetiny," řekl řekl Humpl.

Vrtulník také převážel do Ostravy jednoho ze strojvedoucích, který má poraněnou hlavu a obličej. Lékaři často ošetřovali zlomeniny, tržné rány, naražené končetiny a páteř.

"Jedenáct lidí bylo převezeno do nemocnice ve Frýdku-Místku, čtyři do Městské nemocnice na Fifejdách, dva pacienty dopravila helikoptéra do fakultní nemocnice v Ostravě. Dalších pět zraněných záchranáři převezli do Vítkovické nemocnice v Ostravě," shrnul Lukáš Humpl.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský uvedl, že na trati v úseku mezi Paskovem a Vratimovem jezdí náhradní autobusová doprava. "Je tam asi deset autobusů. Výluka potrvá nejméně do sedmnácti hodin," informoval.

Příčina? Nejspíš lidská chyba

V deset hodin dopoledne pak hasičský záchranný sbor předal místo nehody drážním hasičům. Mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar uvedl, že příčiny čelního střetu vlaků se vyšetřují, ale pravděpodobně šlo o selhání jednoho ze strojvedoucích.

"Vlaky se měly v Paskově křížit, ale nedošlo k tomu," uvedl Neusar. Upřesnil, že vlak jedoucí z Kojetína do Ostravy nepočkal v Paskově na příjezd osobního vlaku jedoucího z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm.

Podle mluvčího Správy železniční a dopravní cesty Karla Hally jel jen jeden z vlaků na červenou. "Jeden vlak měl jet a druhý čekat, ale jely oba. Vyšetřování teprve ukáže, proč vlak jel dál," uvedl Karel Halla.

Dodal, že z dosavadních informací vyplývá, že nedošlo k selhání bezpečnostního systému, ale že chyboval člověk. Nehoda se stala na jednokolejném úseku mezi Paskovem a Vratimovem, kde je povolená rychlost 80 kilometrů za hodinu.

V době nehody ale platil druhý výstražný stupeň kvůli nepříznivému počasí. Halla proto odhaduje, že vlaky nejely rychleji než padesátikilometrovou rychlostí.

Mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský informoval, že nehodou vznikla škoda asi sedm milionů korun. Poničeny jsou především lokomotivy.

Tisíce lidí za den

Jednokolejná železnice mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem je velmi frekventovanou tratí, po které denně projíždějí desítky vlaků a tisíce cestujících. Nádražím v Paskově projede během všedního dne v obou směrech celkem asi sto osobních vlaků.

Zatím není známo, kolik lidi cestovalo oběma vlaky v době nehody. Je však zřejmě velké štěstí, že ke srážce nedošlo o několik hodin dříve. Mezi pátou až osmou hodinou ranní totiž tudy cestují lidé především do škol a do práce a ve vlacích by jich pravděpodobně bylo mnohem více.

Je to hlavní železniční tepna napříč Moravskoslezským krajem a velmi vytížená je také nákladní dopravou.

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama