Praze došla trpělivost s elektrokoloběžkami Lime, vypoví memorandum o spolupráci

ČTK ČTK
Aktualizováno 2. 10. 2019 15:37
Hlavní město plánuje vypovědět memorandum o spolupráci s firmou Lime, která provozuje sdílené elektrokoloběžky. Společnost podle náměstka primátora Adama Scheinherra nedodržuje podmínky, které jsou v memorandu uvedeny. Pravidla pro firmu je navíc podle něj třeba zpřísnit. Lime kritizují centrální městské části i obyvatelé kvůli tomu, že uživatelé jezdí po chodnících a parkují na nevhodných místech
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Archiv společnosti Lime

Memorandum uzavřelo minulé politické vedení s více společnostmi poskytujícími sdílenou dopravu. Podmínky pro firmu Lime jsou podle Scheinherra nastaveny příliš mírně a společnost je navíc neplní. Má jít například o projednání míst pro odkládání s městskými částmi nebo odvoz špatně zaparkovaných koloběžek.

Současná koalice do memoranda také přidala požadavek zavedení různých zón pro pohyb a parkování vozítek, která se však podle náměstka ukázala jako neefektivní.

Velkým kritikem firmy Lime je Praha 2, která uvedla, že na ni podá trestní oznámení. Regulaci služby požaduje také Praha 1. Magistrát jim chce vyhovět, protože problémy se službou se na základě předchozích jednání s firmou nezmírnily.

"První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek," informoval Scheinherr.

Provozní manažer Lime Ondřej Široký sdělil, že firma městu navrhne novou dohodu. "Za rok provozování služby jsme získali mnoho zkušeností, a na jejich základě již připravujeme koncept nové dohody s městem, který zahrne veškeré nezbytné požadavky na zlepšení aktuální situace v Praze a dá jasná pravidla pro bezproblémové fungování služeb v oblasti mikromobility ve městě," uvedl.

Minulý týden vrazil opilý cizinec na elektrokoloběžce do skupinky chodců na Václavském náměstí a jednu ženu zranil:

Video: Městská policie hlavního města Prahy

Firma v Praze podle dřívějších informací provozuje 1500 koloběžek a za rok fungování zprostředkovala milion jízd. Společnost uvádí, že působí ve více než 120 městech. Poprvé se koloběžky objevily v kalifornské Santa Monice, následovalo San Francisco a poté se firma rozšířila po celém světě. Globálně firma uskutečnila 100 milionů jízd. Společnost se často potýká s odporem městských samospráv kvůli stejným důvodům, které uvádí politici v Praze.

Kromě firmy Lime a v Praze fungují také bikesharink Rekola a carsharingové služby Car4way a Revolt. Od dubna na pražský trh vstoupila společnost Homeport, která nabízí sdílená elektrokola.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Zemřel fotograf Pavel Jasanský, bylo mu 82 let

Ve věku 82 let zemřel Pavel Jasanský. Byl jedním z nejosobitějších a nejinovativnějších českých fotografů 60. až 80. let minulého století, míní kurátor Pavel Vančát, který s ním spolupracoval na mnoha výstavách. Jasanský se věnoval divadelní fotografii a grafické úpravě tiskovin, fotografoval zpěváky i hudební skupiny. Spolupracoval s Divadlem za branou či Divadlem Na zábradlí.

Vytvářel subjektivní dokumenty a rozměrné snímky aktů, asambláže a plastiky. Kromě fotografií tvořil i grafiky, objekty, přemalby fotografií, projekce a instalace. V letech 1981 a 1982 se podílel na neoficiální výtvarné akci Most, kterou organizoval Jiří Sozanský a která reagovala na destrukci města Most. Po pádu komunismu spoluzaložil agenturu Signum a provozoval vlastní grafické studio Jago, v 90. letech také učil na pražské FAMU.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 23 minutami

Britský prodejce oblečení Boohoo koupil značku Debenhams. Obchody převzít nechce, hrozí zánik 12 000 míst

Britský on-line prodejce oblečení Boohoo koupil zhruba za 55 milionů liber (1,6 miliardy Kč) značku Debenhams, včetně jejího webu. Žádný ze 118 obchodů, které má Debenhams na hlavních třídách britských měst, se ale Boohoo převzít nechystá. Zájem nemá ani o zaměstnance, takže v ohrožení je až 12 000 pracovních míst. 

Společnost Boohoo převzetí značek Debenhams popisuje jako transformační záležitost a označuje ji za velký krok. Podmínky dohody ale znamenají zánik pracovních míst, což v prosinci avizovali už správcové Debenhams, když zahájili likvidaci této 242 let staré firmy.

Zdroj: ČTK
Další zprávy