FOTO Praha, jaká měla být. Na toto všechno zatím čeká marně

FOTO Praha, jaká měla být. Na toto všechno zatím čeká marně
Územní plán hlavního města Prahy se mění jako figurky na orloji. Kromě developerských projektů se ale jedná i o stavby, které Praha potřebuje jako sůl.
Ve městě s unikátní dopravní nekoncepcí se jedná hlavně o dopravní stavby.
Začínáme v samém srdci města. Tam, kde Václavské náměstí protíná dopravní noční můra z minulosti - Severojižní magistrála.
Rychlostní silnice jako vyhlídková trasa mezi pražskými památkami městu neprospívá, na tom se shodnou všichni.
Foto: Vojtěch Marek
Vojtěch Marek Vojtěch Marek
2. 5. 2014 6:17
Zklidnění dopravy v Praze se zdá být v nedohlednu.

Praha je město napojené na mezinárodní silniční i železniční síť. K modernímu městu s vyřešenou infrastrukturou, která by obyvatele ochránila před tranzitní dopravou, má ale zatím daleko.

Na stavbě se pracuje. Termíny dokončení se ale podobají žánru sci-fi.

Například stavba tunelu Blanka se obnovila až letos na konci dubna poté, co byla loni zastavena kvůli sporům mezi Metrostavem a Prahou. Dopravní stavba si vyžádá 36 miliard korun, i když měla stát minimálně o deset miliard méně. Sloužit řidičům měla již v roce 2011, nyní se počítá s jejím dokončením letos v září.  

Se stavbou pražského okruhu v potřebném úseku Běchovice - D1 se má začít nejdříve v roce 2017.

 

Právě se děje

Další zprávy