reklama
 
 

Praha po tramvajích překreslí i autobusy, změní se třetina linek. Blankou dál nepojedou

30. 8. 2016
Po současné revoluci ve vedení tramvajových linek se musí Pražané připravit i na velkou změnu ve vedení autobusů. Od poloviny října se změní trasy desítek linek, další budou přečíslovány. Ropid, který změny navrhl a původně je chtěl zavést spolu se změnami linek tramvají, je vysvětluje i tím, že rostou nové obytné celky, kde je potřeba posílit dopravu. Tunelem Blanka ale autobus dál nepojede – proti němu je totiž Praha 6, takže na jejím území nemá kde mít nástupní zastávku.

Praha – Jen šest týdnů poté, co se změní vedení poloviny tramvajových linek v metropoli, se budou muset Pražené učit i nová čísla řady autobusových linek. Od soboty 15. října totiž společnost Ropid, která hromadnou dopravu v Praze organizuje, nasadí nové jízdní řády.

Ze současných 115 denních linek se jich změní třetina: U třiadvaceti bude jiná trasa, osm nových linek přibude a čtyři naopak zaniknou. A několik linek se přečísluje.

Ropid chtěl původně změny autobusových linek provést koncem srpna spolu s tramvajovými. Jenže to nestihl. "Bylo to složité, nestihli jsme vše projednat s městskými částmi," vysvětlil Aktuálně.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Změny nejvíce postihnou sever metropole, částečně pak i jihovýchod a oblast Horních Počernic. "Změny se týkají především pravého břehu Vltavy, protože na levém už proběhly před rokem v souvislosti s otevřením nové části metra," dodal Drápal.

Jedním z hlavních důvodů je posílení dopravy v oblasti, kde vznikla nová obytná zástavba – jako například Letňan. Posiluje se i doprava v oblasti Záběhlic, Prahy 14 a Prahy 15, kde jsou dosavadní linky už dlouhodobě přetížené.

Blankou zatím ne

Naopak se zatím nedá očekávat zavedení autobusu skrz tunel Blanka, který by spojil Prahu 6 a Prahu 8. I když by se jízdní doba mezi Bohnicemi a Dejvicemi zkrátila na třetinu, její zavedení vázne podle Ropidu na odmítavém postoji šesté městské části.

Změny autobusů

Změna trasy: 101, 102, 110, 121, 124, 136, 138, 140, 152, 157, 158, 165, 173, 175, 183, 193, 195, 196, 201, 202, 230

Přečíslované linky: 273 (nově 141), 291 (nově 148), 295 (nově 166), 296 (nově 224), 297 (nově 155), 386 (nově 396)

Zrušené linky: 159, 186, 205, 293

"Praha 6 nechce další autobus na svém území, takže by zde nešel ukončit," vysvětluje Drápal, podle něhož se navíc i prověřují intenzity dopravy v tunelu, aby bylo jisté, že při případném zavedení by tam autobus nezůstával v zácpách.

Například linka 136 pojede přes Letňany do Čakovic místo dosavadních Kobylis, v oblasti Budějovické bude zase zavedena nová páteřní linka 134.

Čísel je málo

Další ze zásadních změn bude i ta, že se přečíslují některé linky. Zatím ty, které mají čísla od 270 do 299. Důvodem je podle Ropidu to, že se bude Pražská integrovaná doprava rozšiřovat a stávající čísla od 500 výše bude potřeba uvolnit pro příměstské linky. Dosavadní řada od 300 už totiž přestává stačit.

"Od příštího července se má zaintegrovat Kladensko, kde bude potřeba zhruba třicet nových čísel," uvedl Drápal a upozornil, že postupně se bude integrace týkat v kraji stovek linek.

Noční linky začínající číslem 500 sice zatím zůstávají, ale jiná čísla již dostanou školní linky označované 551 až 576. Ty by se příští rok měly změnit právě na řadu 270 až 299. 

Všechny změny najdete na stránkách Ropidu ZDE.

autor: Marek Pokorný | 30. 8. 2016

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama