Konec osmdesátky? V dálničních tunelech by se mohlo začít jezdit 110 km za hodinu

ČTK ČTK
26. 11. 2019 19:29
Nejvyšší povolená rychlost v dálničních tunelech by se mohla zvýšit o 30 kilometrů za hodinu na 110 kilometrů za hodinu. Úprava Radka Kotena (SPD) by se mohla dostat do poslanecké novely, která má dát strážníkům pravomoc postihovat nedovolenou jízdu ve vyhrazených jízdních pruzích na místě. Nyní mohou strážníci postoupit podezření z takového přestupku jen do správního řízení.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Hochtief

Koten v úterním druhém čtení novely Petra Dolínka (ČSSD) také navrhl snížit na desetinu horní hranici postihu, který hrozí seniorům za to, že mají propadlý posudek o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel. Nyní může dosáhnout až 10 000 korun, nejnižší sazba je 5000 korun.

Poslankyně ANO Monika Oborná chce umožnit řidičům s průkazem skupiny C, tedy na nákladní automobily, řídit také traktory, což míří na cizince, kteří pracují v Česku v zemědělství nebo lesnictví. Její kolegyně z klubu Jana Pastuchová zase požaduje, aby záchranářská vozidla o hmotnosti nad 3,5 tuny mohla jezdit bez zapnutého výstražného zařízení na silnicích a dálnicích vyšší rychlostí než 80 kilometrů za hodinu, jak je stanovena nyní.

Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) zopakovala v souvislosti s rozšířením mýta na některé silnice první třídy návrh zákazu vjezdu kamionů nad 12 tun na silnice druhé a třetí třídy. Uplatnila jej i v jiné novele, jež by zakázala jízdu kamionů v levých dálničních pruzích.

Vyhrazené jízdní pruhy slouží zejména pro jízdu autobusů, vozidel policie, zdravotnických záchranářů, hasičů a dalších složek záchranného systému, případně také taxislužby. Jsou vesměs v místech, kde častěji vznikají kolony. Dolínek si od úpravy slibuje, že vyhrazené pruhy nebude využívat tolik ostatních řidičů jako nyní.

 

Právě se děje

Další zprávy