Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
Piráti: Hudebník MessenJah a spot Přemluv vnuka
V porovnání s ostatními stranami měli již tradičně levnější kampaň piráti, stála je jen něco přes 9 milionů korun. Strana navíc v rámci kampaně slavila své desáté narozeniny, do volebních výdajů tak například zaúčtovala 8500 korun za dort. Na oslavě vystoupil hudebník MessenJah, který se objevil i na dalších pirátských akcích. Celkem za ně strana dala skoro 20 tisíc.
I piráti se snažili oslovit voliče pomocí videospotu s názvem "Přemluv vnuka", který stranu vyšel na 60 tisíc korun včetně třítisícového honoráře pro herečku a částky 600 korun pro herce.