TOP 09 vypověděla firmě BigMedia smlouvu a požaduje náhradu

ČTK ČTK
9. 10. 2014 14:31
Straně se nelíbilo nedodržení smluvních podmínek ze strany reklamní společnosti, která TOP 09 zajišťovala předvolební billboardy.
Předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg.
Předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - TOP 09 vypověděla reklamní společnosti BigMedia smlouvu na vylepení předvolebních billboardů. Podle TOP 09 firma nedodržela podepsanou smlouvu a strana chce po firmě náhradu více než 400 tisíc korun.

Spor mezi TOP 09 a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Předpisy zkomplikují firmě BigMedia podnikání, nejdříve proto přelepila plakáty s primátorem Tomášem Hudečkem a následně po jejich vrácení k nim přidala webovou adresu kampaně proti Hudečkovi.

Předpisy, které povolují pouze reklamu do šesti metrů čtverečních, podle BigMedia likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux. V médiích tento týden použila reklamu útočící na Hudečka doplněnou fotomontáží Hudečka a šéfa JCDecaux Pavla Slabého. I proti tomu se TOP 09 ohradila.

Odstoupení od smlouvy TOP 09 doručila společnosti BigMedia dopoledne. "Pro vypořádání vzájemných nároků mezi BigMedia a TOP 09 požadujeme úhradu částky ve výši zhruba 434 tisíc," sdělil volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Podle Poláčka firma nereagovala ani na výzvy, aby vady odstranila, proto TOP 09 přistoupila k vypovězení smlouvy.

"Pražane, i ty přicházíš o peníze"

BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Soud firmě předběžným opatřením nařídil plakáty vrátit na nosiče. Pod ně ale firma přidala odkaz na otevřený dopis předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, ve kterém se ohrazuje proti jeho výrokům.

Schwarzenberg v minulosti mimo jiné řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům.

BigMedia spustila proti Hudečkovi několik kampaní. Mimo jiné vylepila plakáty odkazující na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz, kde kritizuje zmíněné stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

V minulých týdnech také vyvěsila plakáty "Pražane, i ty přicházíš o peníze", na nichž upozorňuje na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux.

Podle vedení JCDecaux se BigMedia snaží kampaní pouze "zachránit špatně hospodařící firmu a zvrátit fatálně chybná rozhodnutí manažerů". "Právní kroky proti BigBoardu v tuto chvíli JCDecaux připravuje," uvedl šéf JCDecaux Slabý.

Terčem antikampaně se kromě Hudečka stal i exstarosta Prahy 1 a kandidát Trojkoalice SZ, KDU-ČSL a STAN Petr Hejma. Lidé v Praze 1 dostali do schránek leták s fiktivním rozhovorem s Hejmou.

"Tento rozhovor byl převzat z našich webových stránek a byly v něm upraveny odpovědi, které měly poškodit mou osobu," uvedl Hejma. Kdo letáky rozeslal, není jasné.

 

Právě se děje

Další zprávy