Tisk: Bártovi příbuzní dotovali VV přes časopisy

Domácí ČTK Domácí, ČTK
18. 5. 2011 11:03
Šlo o miliony proinzerované v časopisech Pražan a Věci veřejné v letech 2009 a 2010
Vít Bárta
Vít Bárta | Foto: Martina Machová

Praha - Věci veřejné údajně dotují příbuzní faktického šéfa strany Víta Bárty a několik spřátelených firem okolo českokrumlovské společnosti Krum-invest.

Ve svém středečním vydání to píší Hospodářské noviny (HN), které zmapovaly inzerci v časopisech Pražan a Věci veřejné v letech 2009 a 2010. Oba magazíny vydává Vydavatelství Pražan, které do podzimu ovládal Josef Dobeš (VV) a které brzy přejde přímo pod VV.

Zástupci VV odmítají, že by se jednalo o skrytý sponzoring.

Deník uvedl, že mezi spolehlivé inzerenty, kteří si objednali reklamu za stovky tisíc korun, patřilo třeba třebíčské Horácké kovodružstvo či síť obchodů se skateboardovým vybavením. Zatímco kovodružstvo vedl Pavel Bárta, prodejny AbraCadabra ovládala agentura Babylon Promotion Service, která patří jeho synovi Petrovi. Oba jsou prý příbuzní Víta Bárty.

"Inzerovali jsme tam dvakrát nebo třikrát. Šlo o takovou výpomoc Věcem veřejným. Pavel Bárta je strýc toho šéfa Věcí veřejných. Teď už tam reklamu ale nemáme," řekl listu Antonín Chromý, který v roce 2010 vystřídal v čele kovodružstva Pavla Bártu.

V časopisech inzerovala podle deníku také Petra Bártová-Domesová z Prahy. V roce 2009 vyšel v sedmi číslech časopisu Pražan inzerát nabízející odkup nemovitostí. Místo firmy byl u inzerátu jen kontakt na Petru Domesovou, která se ale na sociální síti Facebook zapsala jako Petra Bártová. "Nebudu vám říkat, že příbuzní nejsme. Ale další informace vám neposkytnu," reagovala na otázky HN.

Babákova agentura i její klienti

Dalším inzerentem v časopisech byla poradenská agentura MXB ekonomického experta VV Michala Babáka a také řada jejích klientů. "Ano, byli tam moji známí, klienti, či obchodní partneři, ale bylo to vše v pořádku," řekl deníku Babák.

Dodal, že nešlo o politický sponzoring, ale o reklamu. "Vždyť ty časopisy vycházely v milionových nákladech," prohlásil Babák. Že by šlo o sponzoring popírá i Josef Dobeš.

"Odmítám, že bychom financovali stranu. Naše inzerce byla vždy transparentní. O těch vazbách, co zmiňujete, nemám žádné informace," řekl Dobeš.

Víta Bártu se deníku nepodařilo kontaktovat, upozornil však na fakt, že na nedávno zveřejněných nahrávkách z jednání stranických špiček mluvil o financování VV přes vydavatelství.

HN jmenují ještě jednoho věrného inzerenta v časopise Pražan - jazykovou agenturu AZ Institut.

V té měl ještě začátkem roku poloviční podíl Michal Janeba, náměstek na ministerstvu pro místní rozvoj, které ovládají VV. Janeba přitom podle deníku seděl v letech 2001 až 2003 také v představenstvu jihočeské investiční skupiny Krum-invest, za níž stojí podnikatel Pavel Kopačka.

Reklama firem z tohoto holdingu prý nechyběla v žádném vydání Věcí Veřejných v letech 2009 a 2010, kdy časopis vycházel. Kopačku ani nikoho jiného z vedení Krum-investu se HN nepodařilo kontaktovat.

 

Právě se děje

Další zprávy