reklama
 
 

Souboj stran na webu: Foto od řezníka i píseň na cestu

AKTUALIZOVÁNO 3. 9. 2013
TOP 09 má na sociální síti Facebook nejvíce přívrženců ze všech politických stran.
Doporučujeme

Praha - Do předčasných voleb sice zbývají ještě necelé dva měsíce, politické strany ale s kampaněmi rozhodně neotálejí. Kompletní kandidátku už představila ČSSD i KSČM a zbytek můžeme očekávat v průběhu několika dnů či hodin.

Zatím neschválené kandidátky ale nejsou překážkou, strany se rozhodly vydat do boje již teď a všemi možnými prostředky. Kromě celorepublikových meetingů našly silný nástroj ve virtuálním světě sociálních sítí. Těmi nejvyužívanějšími weby jsou Facebook, Twitter, Google +, Flicker, YouTube anebo My Space.

TOP 09 boduje na Facebooku

Jako nejpopulárnější se na Facebooku ukázala strana TOP 09. Mezi oblíbenými ji má přes 69 000 lidí, čímž skoro dvojnásobně překonává druhou nejoblíbenější partaj - Českou pirátskou stranu. Ta sklidila téměř 34 800 lajků.

Pak už nejsou rozdíly v počtu zdvižených palců mezi jednotlivými příčkami tolik markantní. Zhruba o 6 tisíců pozadu je za pirátskou stranou ODS, která zaplavila svůj profil volebními plakáty s tvářemi kandidátů a motivačními hesly. Čtvrté místo náleží trochu překvapivě Věcem veřejným, které se blíží k hranici 17 tisíc lajků.

Věcem veřejným šlape na paty Andrej Babiš se svým hnutím ANO a Strana svobodných občanů (Svobodní). Dělí je od nich pouhých cca tři tisíce hlasů a malý rozestup po tisícovkách je i mezi stranami ČSSD, SPOZ a Stranou zelených.

Twitter leží ladem

Levicoví voliči očividně sociálním sítím příliš pozornosti nevěnují, a tak se KSČM přehoupla pouze nad 2 000 lajků.

Nejméně populární stranou je na Facebooku z pochopitelných důvodů zatím nově vzniklá strana expředsedy SZ Martina Bursíka LES. Za krátkou dobu své existence se jí podařilo nasbírat lehce přes 500 lajků.

Způsob prezentace i aktivita na sociálních sítích jsou mezi jednotlivými stranami dost rozdílné. Zatímco ODS aktivně sdílí příspěvky přímo orientované na volby, TOP 09 i přes vysoký počet příznivců svůj profil jak na Facebooku, tak na Twitteru zas tak hojně neaktualizuje.

Na Twitteru má poslední příspěvek 10 dní starý, přesto si udržuje i tady nejvyšší počet tzv. "followers" ze všech politických stran.

Zato tweetově nejaktivnější jsou zelení, kteří už do světa poslali či přeposlali na 2 650 krátkých zpráv. Pro srovnání - SPOZ jich sdílela pouze 129.

Těsně za zelenými skončili Svobodní (2400 tweetů a 2140 followes).

Strany TOP 09, Česká pirátská strana, ODS, zelení a ČSSD jsou taky jediné, jejichž počet followers překračuje tisícovku. Zbytek stran se pohybuje spíše v řádu stovek či desítek následovníků.

Fotografie před řeznictvím

Facebookový profil Suverenity Jany Bobošíkové je zajímavý v tom, že ho spravuje sama předsedkyně strany Bobošíková, nikoliv tým z oddělení pro styk s veřejností. Suverenita vlastní Twitter nemá, Bobošíková však ano, a tak prezentace na sociálních sítích u této strany vypadá jako taková menší one(wo)man show.

Bobošíková se ale na Facebooku ani jiné síti nepustila do žádné dravé volební kampaně, spíše vyzývá občany ke změně a k tomu, aby u voleb projevili názor. Zato Zemanovci skrze svůj Facebook naprosto podrobně informují o tom, kde již byli, kam pojedou a jaká písnička od Yo-Yo Bandu jim cestou hrála.

Kromě volebních plakátů, které prezentuje hlavně Babiš a ODS, oranžových videí ČSSD nebo článků, které vám na svém profilu doporučí či glosuje KSČM, se s vámi jediní Zemanovci velice rádi podělí i o skupinová fota před uzenářstvím.

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama