ODS používá v kampani proti ČSSD variace na Hitlera

Michal Žák Michal Žák
13. 2. 2009 16:40
Web má být podle představitelů strany reakcí na negativní kampaň sociální demokracie

Praha - V české politice se už poněkolikáté během posledních týdnů objevil odkaz k nacistické Třetí říši.

Nejnověji ho ve své předvolební kampani použila Občanská demokratická strana.

Nejsilnější parlamentní strana spustila v pátek web, na němž se snaží zparodovat svého nejsilnějšího politického rivala - ČSSD.

Občanští demokraté webovými stránkami "ČSSD proti Vám" spustili slibovanou negativní předvolební kampaň.

Snaží se své potenciální voliče upozornit na skandály, které v minulosti provázely sociálnědemokratické politiky.

K zesměšnění socialistů mimo jiné použila variaci na Adolfa Hitlera, kterou převzala z titulní strany nedávného vydání časopisu Reflex.

Excesy politiků

Časopis tak reagoval na hejtmanův lednový výrok, který v rozhovoru pro Lidové noviny prohlásil, že "Hitler řešil krizi tak, že začal zbrojit". Ačkoliv posléze svůj výrok vzal zpět, první místopředseda ODS David Vodrážka ho přirovnal Hitlerovu ministru propagandy Josephu Goebbelsovi.

Každý z textů na webu ODS doplňuje komentář europoslance Jana Zahradila, který je lídrem kandidátky. "Projekt je odpovědí ODS na snahu současného vedení ČSSD stavět popularitu na kritice všeho a za všech okolností," argumentuje.

ČSSD web přivítala. "Jsme rádi, že jsme se pro ODS stali motivací a doufáme, že se stejně budou motivovat také při sestavování protikrizového plánu, který ODS dosud nepředstavila," reagovala ústy svého mluvčího Ondřeje Macury.

Titulní strana webové kampaně ODS zaměřené proti ČSSD.
Titulní strana webové kampaně ODS zaměřené proti ČSSD. | Foto: Repro Aktuálně.cz

Stránky po dvou hodinách hodinách zkolabovaly.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Firma Coca-Cola HBC v Česku a na Slovensku loni snížila zisk o 89 procent

Firmě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni meziročně klesl zisk o 89 procent na 40,3 milionu korun po předloňských 366 milionech Kč. Čistý obrat firmy se v roce 2020 proti předchozímu roku snížil o 15,3 procenta na 6,8 miliardy Kč, uvedla firma ve výroční zprávě umístěné do Sbírky listin. Loňský rok podle ní výrazně poznamenala pandemie covid-19, kdy byly zavřené restaurace a podobné provozy.

Nový ředitelem společnosti se loni stal Dan Timotin. Ve funkci vystřídal Mariu Anargyrou-Nikolić, která převzala vedení společnosti v Řecku a na Kypru. Navzdory pandemii firma loni spustila výstavbu nového plně automatizovaného skladu ve výrobním areálu v pražských Kyjích, nahradí distribuční centrum v Praze - Horních Počernicích. Sklad měl stát podle dřívějších informací půl miliardy Kč.

Coca-Cola půdobí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující v 28 zemích Evropy, Asie a Afriky. V minulém režimu nešlo o soukromou společnost, vyráběl ji národní podnik Fruta Brno.

Zdroj: ČTK
Další zprávy