Boj o Senát: Lyžařka, diplomat či rebel?

15. 10. 2006 0:05
Litoměřicko - Sázet na výsledek voleb na Litoměřicku by bylo ošidné. Vítejte v kraji, kde může do Senátu postoupit kdokoliv. Uvnitř: GALERIE
Kandidát do senátu Robert Kopecký. Vyvrhel ve vlastní straně, zbyla mu podpora důchodce Miloše Zemana.
Kandidát do senátu Robert Kopecký. Vyvrhel ve vlastní straně, zbyla mu podpora důchodce Miloše Zemana. | Foto: Ludvík Hradilek

Každý z kandidátů má jednu výhodu, která jej favorizuje. A zároveň i nevýhodu, která jej na Litoměřicku a Slánsku potápí.

Tak třeba současný ministr zahraničí Alexandr Vondra. Má nejbohatší rozpočet i nejznámější jméno. Jenže zároveň také cejch litoměřické "náplavy". O region se začal zajímat až letos v dubnu, když oznámil svou kandidaturu za ODS.

Současný senátor a farář Zdeněk Bárta je s regionem naopak pevně svázaný - jeho Diakonii zná v Litoměřicích téměř každý. U mnohých si ale zavařil svým provokatérstvím. Obvinění prezidenta z velezrady či vstřícná slova pro odsunuté Němce mu voliče v konzervativním kraji nenaženou.

Lyžařka Květa Pecková-Jeriová (SNK-ED) je slavná a v kraji oblíbená. Ale zase je bez politických zkušeností i bez zápalu pro kampaň. Šance na druhé kolo? Ale ano. Příklad Pavla Ploce táhne.

Do druhého kola se může dostat i komunista Zdeněk Dušek. V kraji s vysokou nezaměstnaností má KSČM velkou podporu. Bez šancí není ani exposlanec ČSSD a starosta Podsedic Robert Kopecký. Na Litoměřicku je známý obratným sháněním peněz ze státní kasy na místní projekty. A ty jsou pro volby viditelným argumentem.

Před druhým kolem je proto vše otevřené. Sedm dní před volbami, které hádanku rozhodnou, se reportéři Aktuálně.cz vypravili na Litoměřicko.

Hádka mezi chartisty

"Napsal jsem dnes Vondrovi otevřený dopis, protože úmyslně lže a překrucuje moje slova," vítá nás stávající senátor Bárta. Mezi ním a Vondrou - bývalými známými z Charty 77 - panuje paradoxně největší napětí. Bojují o stejné voliče, takže jdou do souboje zostra. Otevřený dopis je posledním výstřelem.

"Před nedávnem jsem v Terezíně nepřímo srovnal utrpení Židů, kteří zde byli za války, s utrpením sudetských Němců, kteří zde byli internováni i mučeni během odsunu," vysvětluje Bárta. Vondra jeho slova využil a do svého programu napsal, že takové srovnání je absurdní a Bárta je lunatik. O Bártu se v programu otřel i v tom, že podle lidí pro region nic neudělal.
 
To Bártu vyprovokovalo k otevřenému dopisu. "Pane ministře Vondro, Vaše kampaň je vedena hysterickým, negativním a nečestným způsobem," stojí v úvodu. Podepsán "Bez úcty Zdeněk Bárta".

Vondru to nechává klidným. "Zdeňkovi Bártovi jde o hodně, vlastně o celou politickou kariéru. Má proto tendenci se ke mně vyhraňovat. A sklony k radikalismu měl vždycky."

Vondra vs. Bárta: rozdíly tu jsou

Americké způsoby? Alexandr Vondra v hledáčku fotoaparátu během své kampaně.
Americké způsoby? Alexandr Vondra v hledáčku fotoaparátu během své kampaně. | Foto: Ludvík Hradilek

Rozdílů mezi Vondrou a Bártou je hodně. Ministr zahraničí by volil Klause do druhého prezidentského období, Bárta je zásadně proti. Vondra je pro americké základny a Bárta? Jenom kdyby spadaly pod NATO a prošly referendem.

Rozdílně se dívají i na roli senátora. Vondra chce pracovat především pro region, Bárta hlídat špatné zákony ze sněmovny a být ombudsmanem pro občany.

Největší rozdíl ale panuje v pojetí volební kampaně. "Když jsem stál při minulých volbách na pódiu, připadal jsem si jako šašek. Nesnáším se někam postavit a mluvit na mikrofon," říká Bárta, který je jako nezávislý společným kandidátem zelených a KDU-ČSL. "Snažím se chodit spíše tam, kde už je nějaké shromáždění lidí. A samozřejmě vyvěšuju plakátky."

S Csákovou jsem si nesedl

Kdybych se dostal do druhého kola s komunistou Duškem, tak vyhraju, říká senátor Bárta.
Kdybych se dostal do druhého kola s komunistou Duškem, tak vyhraju, říká senátor Bárta. | Foto: Ludvík Hradilek

Vondra vede kampaň ve velkolepějším stylu. Už od dubna objíždí všechny vesnice v regionu a setkává se se starosty i obyčejnými lidmi. Díky penězům od ODS si mohl dovolit i billboardy. Jeho tvář s heslem "Zkušenost a odvaha měnit" visí na každém kroku.

"Kampaň jsem si vymýšlel sám, takže mi sedí. Na mítincích mi vystupuje třeba Ivan Hlas. S tím se ve vkusu shodnu. Jenom s Ilonou Csákovou jsem měl trochu problém," říká Vondra.

V pop music se přesto inspiroval pro své druhé volební heslo: "Saša jede". To nosí na zádech i hostesky, které na akcích rozdávají tašky s dárky.

Vondra: Když vyhraju, vstoupím do ODS

Senátor Bárta: Obvinil prezidenta z velezrady. A je vstřícný k sudetským Němcům.
Senátor Bárta: Obvinil prezidenta z velezrady. A je vstřícný k sudetským Němcům. | Foto: Ludvík Hradilek

Vondrovi na zvolení zřejmě zálěží. S úspěchem spojuje i svoji budoucnost u občanských demokratů. "Když vyhraju, tak do ODS vstoupím."

Bárta má se stranou, která ho navrhuje, naopak potíže. Někteří její členové dokonce budou volit Vondru. Na mítinku ODS ve Slaném vystoupil předseda místní KDU-ČSL Vojtěch Kočka s tím, že bude volit Vondru. "Senátor Bárta mne zklamal. Jednak nic nedělá pro Slánsko, jednak nerozumím tomu, jak může farář hlasovat pro svazky homosexuálů," naráží na Bártův postoj k zákonu o registrovaném partnerství.

Kopecký: V ČSSD není svoboda

Zlobivým dítětem ve straně je také kandidát ČSSD Robert Kopecký.

Robert Kopecký a dárek. A paní Paroubková.
Robert Kopecký a dárek. A paní Paroubková. | Foto: Ludvík Hradilek

Patří k zemanovskému křídlu, z čehož plyne, že je v křížku s předsedou Paroubkem. "V ČSSD dnes nepanuje svoboda. Předsedu musí každý poslouchat na slovo, a to se mi nelíbí," říká Kopecký. Myslí si také, že kvůli kritickým názorům přišel o peníze na volební kampaň.

"V ČSSD existují dva druhy kandidátů. Patnáct oblíbených dostalo na kampaň 600 tisíc, zbylých čtrnáct jenom 200 tisíc. Já jsem v té druhé kategorii," říká Kopecký. Polovinu peněz proto musel sehnat ze svého.

V Kopečáku za Miloše

Z nich financuje například svůj volební autobus Kopečák, který mu doporučil jeho přítel Miloš Zeman. "Není to krásný? Všichni ostatní jezdí v mercedesech, jenom já mám starý maďarský Chardev," těší se ze svého vozidla.

Kampaň si ale nemůže dělat zcela podle svého. Musí poslouchat také kraj. Ten ho povolal i na návštěvu dětského domova v Litoměřicích, do kterého přivezla dárky Zuzana Paroubková. "No, nevím, jestli mi to úplně pomůže," komentuje svoji účast Kopecký.

S dětmi se ale vidí rád. Když zjistí, že jedna z dívek právě slaví desáté narozeniny, vytahuje tisícovku a dává jí peníze jako dárek. "Když vyhraju volby, budu jezdit na narozeniny všech dětí a všem dám tisícikorunu," slibuje Kopecký.

Rozdáváním peněz proslul už během deseti let ve sněmovně. Na jejich začátku slíbil, že polovinu svého starostovského platu bude dávat potřebným. A skutečně to splnil. Nezaměstnaným či postiženým povodněmi rozdal už přes milion korun.

Pro Trávčice les, pro Vchynice vodovod

Do Senátu jde s jasným programem. "Chci znovu shánět peníze pro region. V Trávčicích potřebují na výsadbu lesa, ve Vchynicích na vodovod, v Brozanech na cesty," vypočítává Kopecký.

Pomoci regionu chce také Květa Pecková-Jeriová, stříbrná a bronozová medailistka v běhu na lyžích z olympiády v Sarajevu, která dnes učí na litoměřickém gymnáziu tělocvik.

"Ráda bych viděla investice třeba do sportovních zařízení v kraji, mohly by se stavět cyklostezky a rozvíjet turistický ruch," říká Pecková. Problém podle ní je také ve stagnujícím zemědělství. "Dotace by nemusely chodit jenom na pěstování různých plodin, ale třeba i za udržování polních cest a podobné projekty," vysvětluje.

Pecková: Politika potřebuje fair play

Hlavní smysl své kandidatury ale vidí jinde. "Chtěla bych do politiky přinést smysl pro fair play, ten jí dnes chybí."

Květa Jeriová-Pecková se představovat voličům nemusí. Medaile ze sarajevské olympiády mluví za ní.
Květa Jeriová-Pecková se představovat voličům nemusí. Medaile ze sarajevské olympiády mluví za ní. | Foto: Ludvík Hradilek

Vadí jí současná situace, kdy se politici jenom hádají a netvoří nic smysluplného.

Ke kandidatuře ji přesvědčila místní organizace SNK-ED. Pecková se údajně dlouho rozmýšlela, protože s politikou udělala negativní zkušenost na začátku devadesátých let. "Byla jsem půl roku v litoměřickém zastupitelstvu, ale pak jsem odstoupila kvůli praktikám, které místní koalice vedla."

Zapálení pro politiku nemá ani dnes. "Pošlu jenom letáčky do schránek, žádné mítinky dělat nebudu, není mi to vlastní," říká Pecková.

Také volební program má stručný - převzala většinou hesla SNK-ED. Občas sama neví, co se pod nimi přesně skrývá. "Chci stabilní daňový systém, tedy aby se daně neměnily a spíše snižovaly. Jak na to?" přemítá. "To bych se musela poradit až po zvolení s nějakými experty," připouští.

Když nebude zvolena, trauma z toho mít nebude. Její soupeři se jí přitom docela bojí. "Kdybych se dostal do druhého kola s komunistou Duškem, tak vyhraju. Kdyby tam ale byla paní Pecková, tak to vůbec není jasné," myslí si Zdeněk Bárta. "Stejně tak ale může postoupit Alexandr Vondra. Všechno je tu otevřené."

KDO DÁLE CHCE DO SENÁTU? A JAKÉ MAJÍ PLÁNY V OBVODU, KDE KANDIDUJÍ?

PŘEČTĚTE SI ODPOVĚDI VŠECH KANDIDÁTŮ DO SENÁTU - klikněte v mapě na volební obvod, jehož kandidáti vás zajímají

 Teplice

ODS Jaroslav Kubera Dokončení dálnice D8.
ČSSD Milan Pecháček Obchvat města Bíliny.
KSČM Oldřich Bubeníček Dostavbu dálnice D8 přes České Středohoří.
KDU-ČSL Alenka Antošová Rozvoj podnikání, dopravy, zaměstnanosti a zdravotnictví.
Strana zelených Petr Benda st. Vybudování tunelu pod Českým středohořím a propojit český a německý úsek dálnice.
SNK ED Pavel Rajčan Dokončení dálnice D8 doprava negativně ovlivňuje Teplicko.
Nezávislí demokraté Vladimír Procházka Městské koupaliště a obchvat kolem města, který by vyřešil kolabující dopravu v Teplicích.

 Břeclav

ODS Milan Blažek Investice směřující do cestovního ruchu, lázeňství a věcí s tím souvisejících, např. dopravní infrastruktura.
ČSSD Jan Hajda Dobudování dálniční infrastruktury a investice do průmyslové zóny.
KDU-ČSL Jan Koráb Vybudování kapacit na zpracování zemědělských produktů.
KSČM Ludmila Živná Je jich mnoho, ale nejdůležitější je obchvat Břeclavi.
Volba pro lidi Vladimír Schovánek Dobudování dálnice Brno-Mikulov-Vídeň a lázeňských center v Pasohlávkách a v Lednicko-valtickém areálu.
Strana zelených Jiří Matuška Asi jakákoliv životaschopná, která přinese stabilní zvýšení zaměstnanosti na Břeclavsku. A já upřednostňuji investice do podpory cestovního ruchu, do oprav a využití historických památek, do udržitelné péče o krajinu, aby se zde mohlo trvale žít a současně z ní i bohatnout. Dost už bylo slibovaných zisků z dovozu cizorodých průmyslových areálů a nevzhledných zón.
SNK-ED Zdeněk Petr Dopravní infrastruktura a protipovodňová opatření.
Sdružení nestraníků Josef Ševčík Nepodařilo se ho kontaktovat.
nezávislý Josef Vašíček Nepodařilo se ho kontaktovat.

 Litoměřice

ODS Alexandr Vondra Dokončení dálnice D8 a rychlostní komunikace R7.
ČSSD Robert Kopecký Investice do vytváření pracovních míst a do průmyslové zóny.
KSČM Zdeněk Dušek Především investice do programu aktivní zaměstnanosti, investice do rozvoje zemědělské výroby,  do  zdravotnictví. Mým krédem je bezplatné zdravotnictví pro pacienty a zachování neziskových nemocnic.
Investice do osobní přepravy a školství. Investice do výstavby dostupných startovacích bytů pro mladá manželství.
KDU-ČSL a SZ Zdeněk Bárta Investice do kvalitní hromadné dopravy do všech obcí.
SNK ED Květa Pecková Vyřešení dopravní situace ve městě Litoměřice.
Politika 21 Anděla Dvořáková Na otázku dosud neodpověděla.
US-DEU Jiří Jelen Dokončení dálnice.
Nezávislí demokraté Luboš Vrtilka Infrastruktura a zřízení pracovních míst.

 Rokycany

ODS Luděk Sefzig Investice do dopravní obslužnosti - tj. komunikace typu Plzeň -Kralovice s obchvatem a mostem přes řeku Střelu v Plasích a propojení průmyslových zón Hrádek- Rokycany - D5. Protipovodňová opatření na přítocích a samotné Berounce.
KSČM Jan Mudra Doprava.
US-DEU Tomáš Křiklán Investice do komunikací a veřejné dopravy. Prioritní je nový severojižní tah z Jesenice do Plzně s obchvaty měst a obcí na trase.
ČSSD František Brožík Spojnice Rokycany - Klatovy.
KDU-ČSL Ivo Kaplán Silnice.
Strana zelených Jiří Bendl Do kvality a trvanlivosti silnic nižších tříd, do podpory každému občanovi pro využívání obnovitelných a čistších zdrojů energie, do čištění odpadních vod, do kvality pitných vod, do podpory bio-zemědělství, na modernizaci železnice, do výstavby husté sítě bezpečných cyklostezek, do výchovy, vzdělávání, rekvalifikace a osvěty, do odstraňování rizikových látek z prostředí, na revitalizaci starých a opuštěných objektů a brownfields pro podnikání, do programů na zvýšení environmentálních funkcí krajiny.
Koalice dvou subjektů Celý plat František Pillman Do lidí v širším smyslu. Mnoho se dá zlepšit ve zdravotnictví, dopravní obslužnosti, protipovodňových opatřeních. Do potřebných nových pracovních míst jsou reálné bohužel jen drobnější investice.

 Domažlice

ODS Eliška Hašková-Coolidge

"Především investice do budování infrastruktury, zázemí pro rozvoj cestovního ruchu a drobného a středního podnikání. A rovněž investice do dopravy pro seniory."

 

KSČM Věstislav Křenek Za nejdůležitější investici ve svém volebním obvodě bych považoval výstavbu přivaděče k dálnici a s tím související i další potřebné obchvaty, např. Klatov a další.
US-DEU Stanislav Volák Podpora zaměstnanosti. Budu podporovat veškeré aktivity, které povedou k tvorbě nových pracovních míst. Zejména budu podporovat rozvoj průmyslových zón v Domažlicích, Klatovech a Sušici. Jen vyšší nabídka pracovních příležitostí povede ke snížení zaostávání průměrných mezd ve volebním obvodu za průměrnými mzdami v ČR (okres Domažlice v roce 2005 byl na 60 místě, okres Klatovy na místě 74 z 91 okresů).
ČSSD Jiřina Rippelová Obchvat.
KDU-ČSL Jaroslav Lobkowicz Dopravní infrastruktura.
Nezávislý kandidát Michal Janek Investice do dopravní infrastruktury a retransformace klatovské nemocnice.

 Karviná

KDU-ČSL Ondřej Feber Urychlené dostavba dálnice spojující region s Prahou.
ODS Emilie Večeřová Investiční pomoc malým a středním podnikatelům.
KSČM Jaroslav Gongol

Výstavba rychlostní komunikace R67 spojující nově budované D47 a R48.

ČSSD Petr Vícha Dokončení dálnice D47 a navazujících přivaděčů hlavně směrem na Slovensko.
Nezávislí demokraté (předseda V. Železný) Marian Kuś Vzdělání.
NEZÁVISLÍ Vladimír Mach Obchvat Havířova.
Strana zelených Petr Halák Do ekologické dopravy a do zdrojů znečišťování ovzduší, a to za účelem snížení toxických látek ve vzduchu.
ODA Karel Světnička Volnočasové aktivity.
POLITIKA 21 Jaroslava Kraftová Dokončení dálnice do Ostravy, zlepšení dopravní infrastruktury v regionu.
nezávislý kandidát Lubomír Schellong Infrastruktura a průmyslová zóna.

 Svitavy

ČSSD Jiří Havel Rychlostní komunikace R 35.
ODS Miroslav Popelka R 35.
KSČM Miroslav Krejčí Za nejdůležitější investici v mém volebním obvodě považuji co nejrychlejší výstavbu rychlostní komunikace R-35 a dále rychlostní komunikaci R-43 a jejich vzájemné propojení.
KDU-ČSL Václav Koukal Infrastruktura a protipovodňová opatření.

 Prostějov

ODS Ivana Hemerková Na tuto otázku se nedá odpovědět zcela jednoznačně. V našem volebním obvodu, stejně jako i v jiných, je spousta věcí, které potřebují dostatečné zafinancování. Pokud chceme přilákat další investory, potřebujeme investovat do infrastruktury. Jsou oblasti, které jsou potenciálně zajímavé pro investory, ale díky špatné dostupnosti se stávají nezajímavými. Doprava v samotném Prostějově je dlouholetým oříškem a centrum města se stalo téměř neprůjezdným. Bez vybudování vnějšího obchvatu se město neobejde. Další investice jsou potřebné do rozvoje turismu a cestovního ruchu. Plumlovská přehrada byla vyhlášenou rekreační oblastí. Několik let po sobě, díky špatné kvalitě vody, však zájem o rekreaci v této oblasti opadá. Podnikatelé i obce přicházejí o nemalé peníze. Turistický ruch upadá a pokud se nám nepodaří získat finanční prostředky na regeneraci Plumlovské přehrady a peníze na rozvoj služeb v turismu, stane se tato oblast z tohoto pohledu mrtvou.
ČSSD Božena Sekaninová Doprava a investice do Plumlovské přehrady.
KDU-ČSL Petr Kousal Infrastruktura, cyklostezky a protipovodňová opatření.
KSČM Jaroslav Čížek Revitalizace Plumlovské přehrady, dopravní infrastruktura.
Konzervativní strana Vladimír Hučín Kandiduji na senátora Parlamentu ČR, jehož legislativní práce s investičními záměry jednotlivých subjektů na Prostějovsku přímo nesouvisí. Senát nehlasuje např. o státním rozpočtu apod. Chtěl bych se na základě svých bohatých zkušeností přičinit o nastolení transparentního právního prostředí a to nejen na Prostějovsku, ale i v celé ČR. Chci, aby se v ČR investoři cítili bezpečni a rádi u nás investovali a aby jejich investice byly dobře uvážené. Velice mi vadí, že ČR prohrává jednu arbitráž za druhou, to se musí změnit!
Česká pravice Vladimír Trunda Infrastruktura.

 Šumperk

ODS Zdeněk Zerzáň Dopravní infrastruktura, investice do cestovního ruchu.
ČSSD Zdeněk Muroň Dobudování silnice Mohelnice - Šumperk a pak dále na Jeseníky.
KDU-ČSL Adolf Jílek Jednoznačně je to silnice 1/44 Mohelnice-Šumperk-Jeseník-Mikulovice. Je to páteřní komunikace celého regionu s velkým dopravním zatížením a současné umístění silnice přes obce je nevyhovující a pro chodce i vozidla velmi nebezpečné.
KSČM Josef Janíček Infrastruktura.
Nezávislá volba Jindřich Němčík Přes vedení strany se ho nepodařilo kontaktovat.

 Chrudim.

ČSSD Jaroslav Trávníček V tomto obvodu je mimo jiné kritická dopravní infrastruktura. Severojižní spojení od Hradce Králové a Pardubic po Jihlavu je důležité pro rozvoj obou částí obvodu. V prvé řadě však jde o obchvaty jak Chrudimě, tak Havlíčkova Brodu.
ODS Jana Fischerová Dopravní komunikace, především obchvaty Havlíčkova Brodu a Chrudimi.
KSČM Jiří Šimek Za takovou investici považuji dokončení silničního obchvatu Chrudimi a modernizaci silnice I/37 do Havlíčkova Brodu.
KDU-ČSL Petr Pithart Do oprav a rozšiřování dopravních cest, nejen silnic, ale i železnic. Bohatnou města a obce, do kterých se dá snadno dojet, chudnou ty, kam vedou špatné a úzké cesty.
Konzervativní strana Karel Ledvinka Technologický park Chrudim. Investice do vzdělání a zaměstnanosti.
Strana venkova Stanislav Pecka Na otázky jako jediný z 204 kandidátů odmítl odpovědět a doporučil redakci, aby vymyslela otázky jiné, lepší.
Koalice pro Českou republiku Josef Kolář Do infrastruktury a zaměstnanosti.

 Praha 8

ODS Alena Palečková V mém volebním obvodě je problematickou oblastí doprava a nejdůležitější investice by měly směřovat tam. Jedná se o severní část okruhu kolem Prahy, což sice není přímo na území P8, ale dopravu v ní by to výrazně ovlivnilo. Dále je to komunikace v Holešovičkách, a s tím související vedení vnitřního pražského okruhu tak, aby zmíněná část severojižní magistrály nebyla ještě více zatížena, ale naopak zklidněna.
ČSSD Jiří Patočka Silniční obchvat, který bude veden ekologickou cestou, mimo lidská sídla. Regenerace Karlína a dostavba stadionu Šutka.
KSČM Jiří Randák Výstavba severního okruhu, nový most Chabry - Suchdol.
Strana zelených Jiří Dědeček Šetrný obchvat a most mezi P6 a P8.
SNK-ED Zdeněk Bašný Odvedení tranzitní dopravy z MČ Prahy 8, tzn. dokončení severního obchvatu Prahy.
Strana Rovnost šancí Zdeňka Ullmanová Rekonstrukce stadionu Šutka.
Nezávislí pro Prahu Václav Musílek Potřeba investic je v zanedbané Praze 8 obrovská. Za hlavní prioritu však považuji vybudování Městského silničního okruhu v úseku Pelc-Tyrolka - Liberecká. A to nikoli vyvedením dopravy do dnes již extrémně přetížené ulice V Holešovičkách, ale pokračováním tunelu za nemocnicí Na Bulovce s přechodem na povrch až v ulici Liberecká. Jinak nastane v této oblasti katastrofa nevídaných rozměrů, protože již současná situace je více než alarmující.
Strana zdravého rozumu Jiří Fiala Dobudování severní části okruhu kolem Prahy.
Koalice pro Českou republiku Ivo Patta Pokud nerozlišujeme investory, tak je investic hned několik. Oprava Libeňského mostu, dokončení koupaliště Šutka, dostavba severozápadní části obchvatu Prahy. Hrát si na nejdůležitější investici je zavádějící, mladí by jako nej - volili jistě koupaliště Šutka, řidiči investice do dopravy. Bylo by namístě pochválit radnici za prakticky odstraněné následky povodní a za zavádění internetu. Vzhledem k největším efektům za nejméně peněz, pokud se přikloním k nějakému nej - pak by to byl právě internet.
Česká pravice Karel Erben Investice do zdraví.
nezávislý Michael Hvížďala Finanční prostředky na dostavbu plaveckého areálu Šutka, který chátrá již dvacet let.
nezávislá Libuše Barková Investice do zlepšení kvality života, s přihlédnutím na potřeby seniorů a matek s dětmi, kteří v mém obvodu tvoří oproti jiným významnou část obyvatel, na jejichž potřeby se zatím nedostalo. Začala bych u zvýšení bezpečnosti na ulicích.

 Náchod

ODS Petr Pakosta Výrazné zlepšení dopravní obslužnosti v obvodu, a sice urychlená dostavba dálnice D11 k Hradci Králové a navazující rychlostní komunikace k Jaroměři, dále urychlené vybudování či dobudování obchvatů či průtahů měst.
ČSSD Jan Uhlíř Obchvat Náchoda.
KSČM František Rázl Jednoznačně obchvat města Náchoda. Ulehčil by život nejen městu Náchod, ale všem motoristům regionu.
KDU-ČSL Karel Nývlt Mezi nejdůležitější investice v obvodu patří jistě investice do dopravní infrastruktury (pokračování dálnice a rychlostních komunikací směr HK Žacléř s příslušným napojením,obchvat Náchoda, přeložka silnice I.třídy Nové Město nad Metují, dokončení obchvatu Č.Skalice, i další, např. z oblasti železniční).
US-DEU Petr Fejfar Na otázku dosud neodpověděl.
Koalice pro ČR Richard Knot Investice do vzdělávání a řešení problémů národnostních skupin.
Politické hnutí Nezávislí Dušica Zimová Dopravní infrastruktura.
Strana zelených František Molík Nejdůležitější investicí v rámci celého volebního obvodu je zahájení výstavby rychlostní komunikace R11 ve směru Jaroměř Trutnov - Královec Lubavka (Polsko).
SNK ED Jan Regner Dostavba dálnice D11.
Česká pravice Josef Veselka Dálnice.

 Praha 12

ODS Tomáš Grullich Senát sice nerozhoduje o rozpočtu, tím méně o investicích. Je-li to otázka na přání, tak je to především vnější pražský okruh. Nepomohl by jen Praze 12, 16, 11 a dalším čtvrtím, ale celé Praze.
ČSSD Květoslava Kořínková Senátu nepřísluší rozhodovat v oblasti státního rozpočtu , proto také neprojednává potřebné investice. Senátor může pouze lobovat na příslušných orgánech státní správy včetně ministerstva financí. Kandiduji v obvodu Prahy 12 - volební obvod 17 a považuji za nejdůležitější investici vnější pražský okruh, o jeho postupu výstavby jsem velmi dobře informována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, který zakládala vláda M. Zemana.
Strana zelených Pavel Klener Pokud jde o část volebního obvodu na pravém břehu Vltavy, považuji za nejdůležitější přípravu a realizaci dopravního okruhu a nalezení řešení, které neohrozí kvalitu života místních obyvatel. Na levém břehu Vltavy je rovněž třeba zlepšit dopravní obslužnost a věnovat pozornost ochraně vzácných kulturních památek nacházejících se v záplavové oblasti (Zbraslavský zámek a Národní galerie).
KSČM Petr Šimůnek Peníze bych použil jednoznačně na výstavbu vnějšího silničního okruhu.
US-DEU Svatopluk Karásek Stavba okruhu.
KDU-ČSL Daniela Rázková Žiji a kandiduji ve volebním obvodu, která láká svojí rozmanitostí milovníky přírody a cykloturistiky. Zároveň však velká část našich obyvatel žije právě na sídlištích v panelových domech. Investovala bych do zázemí pro volnočasové aktivity dětí a mládeže, aby je nevychovávala ulice a nestali se z nich uličníci. Odborně se tomu říká investice do sociálního růstu. Konkrétně například ve vybudování chybějícího bazénu pro veřejnost, sportovišť dostupných právě dětem a mládeži vidím tu nejlepší a nejdůležitější investici do naší společné budoucnosti. To říkám i při vědomí toho, že nás trápí dopravní spojení a v některých částech obvodu chybí kanalizace, nejsou v pořádku silnice, místní komunikace a paneláky potřebují opravit.
Politika 21 Mirka Čejková Volnočasové aktivity. Například skatepark v Modřanech.
Česká pravice Václav Truhlář Dobudování komunikací.
Strana zdravého rozumu Petr Hannig Mateřské školky, základní školy, domy s pečovatelskou službou, zařízení pro volný čas mládeže (dříve to byly školní družiny) to všechno na bázi kombinace veřejného a privátního sektoru . Cyklostezky, protihluková ochrana...

 Vsetín

ODS Jiří Kubeša Infrastruktura.
ČSSD Dagmar Lacinová Důležitých investic v obvodu 77 je celá řada. Za všechny zmíním dopravní obslužnost v regionu a napojení na dálniční síť. Neméně důležité jsou investice do budoucna, to je do školství. A v neposlední řadě investice do vzniku nových pracovních míst.
KSČM Jiří Varga Investice do tvorby pracovních míst a komunikace spojující Valašské Meziříčí a Vsetín.
KDU-ČSL Jiří Čunek Silnice I/57 ze Vsetína do Valašského Meziříčí a I/35 z Valašského Meziříčí do Palačova.
Strana zelených Karel Pavelka Na otázku dosud neodpověděl.

 Chomutov

ODS Ivana Řápková Do podpory pro urychlení výstavby infrastruktury a do revitalizace území.
ČSSD Marie Benešová Je třeba podpořit cestovní ruch. Chomutovsko je zajímavý kraj.
KSČM Václav Homolka Určitě do vzdělání dětí a mládeže, ale mohla by to být i cyklostezka podél řeky Ohře z Karlovarského kraje do našeho Ústeckého.
Strana zelených Džamila Stehlíková Investice do aktivní politiky zaměstnanosti.
Politika 21 Ivan Varga (Martin Maxa) Na otázky i přes opakované výzvy neodpověděl.
US-DEU František Pěchota Na otázky i přes opakované výzvy neodpověděl.
Humanistická strana Zdeněk Jánský Můj volební obvod je tradičně průmyslový a tomu odpovídá i struktura vzdělání. Investice by tedy měly směřovat do vzdělání (expozitury vysokých škol přímo v okrese) a rozšiřování počtu průmyslových zón za účelem zvýšení zaměstnanosti.
Nezávislí Milan Beran Přímé investice. Infrastruktura.
Nezávislí demokraté Ondřej Mikš Na otázku dosud neodpověděl.
samostatně kandiduje Petr Skála Nepodařilo se ho kontaktovat.

 Brno

ODS Richard Svoboda Rekonstrukce železničního koridoru a velký městský okruh.
ČSSD Jiří Václavek Mimo rekonsrukce a modernizace železničního uzlu v Brně, která již probíhá, by to měla být výstavba koupaliště v MČ Brno-Khoutovice, propojení cyklostezek mezi jižní a severní části Brna a stavba domu pro seniory.
KDU-ČSL Jan Holík Janáčkovo kulturní centrum.
KSČM Daniel Borecký Do dopravních investic evropského i nadregionálního významu - upřednostňuji rekonstrukci městské dopravní sítě a MHD.
Strana zelených Mojmír Vlašín Nekandiduji do Senátu, abych navrhoval a organizoval investice ve městě Brně.
Politika 21 Rom Kostřica Na otázku dosud neodpověděl.
Nezávislí demokraté Růžena Šalamonová Doprava, cyklostezky.

 Jablonec nad Nisou

ODS Jiří Čeřovský Není možné napsat jednu jedinou, ale problémem tohoto území je dopravní infrastruktura. Konkrétně je potřebné vybudovat Jižní obchvat kolem Jablonce nad Nisou a zlepšit silniční dostupnost Semilska s ostatními částmi Libereckého a Královéhradeckého kraje. Například
silnice ze Semil podél Jizery do Jilemnice není kapacitně a parametrama připravena na zatížení i nákladní dopravou.
KSČM Věra Picková Silnice.
ČSSD Imrich Bugár Cestovní ruch a infrastruktura.
Nestraníci Zbyněk Vobořil Na otázku dosud neodpověděl.
Strana pro otevřenou společnost Soňa Paukrtová Na otázku dosud neodpověděla.
Koalice pro Českou republiku Zdeněk Joukl Nejen v našem obvodu by bylo nejdůležitější investovat do zlepšení stavu stále upadající morálky. Ušetřili bychom spoustu peněz za policii, soudy, věznice, léčení úrazů atd. Investice by se mnohonásobně vrátila.
Klub sociálně demokratické orientace Karel Kolář Do mládeže a do důchodců.

 Sokolov

ČSSD Josef Novotný Dopravní infrastruktura, školství, věda, výzkum.
ODS Pavel Čáslava Dokončení rychlostní silnice R6, důležité páteřní komunikace, která může do naší oblasti přinést prosperitu a další rozvoj.
KSČM Ladislav Mrázek Dokončení dálnice R6 Cheb- Praha, bytová výstavba.
Hnutí nezávislých Štefan Kanaloš Na čísle, které zaslal sekretariát strany, se ho nepodařilo kontaktovat.
Hnutí za harmonický rozvoj obcí a měst Josef Hora Nejdůležitější investicí ve volebním obvodu č. 2 je výstavba rychlostní komunikace I / 6, Praha - Cheb.
Strana zelených Milan Gebouský Dostavba rychlostní komunikace I / 6.
koalice ED-Konzervativní strana Petr Zahradníček Každá investice do rekultivací následků dolové těžby a následný vznik průmyslové zóny na Sokolovsku včetně napojení na dopravní infrastrukturu.

 Zlín

ODS Michal V. Marek Dopravní infrastruktura.
ČSSD Jan Uherka Do školství.
KDU-ČSL Jiří Stodůlka Investice do vzdělání všeobecně (zvláště pak do Univerzity T. Bati). Pokud zde zůstanou vzdělaní lidé pracovat a nebudou odcházet za prací do míst, kde studovali, bude to nejlepší zhodnocení investic.
KSČM Josef Čejka Obchvat Zlína.
Nezávislí starostové pro kraj Jana Juřenčáková V současné době jsou zatím nejdůležitější investice do dopravní infrastruktury. Vybudovaná dopravní infrastruktura bude základem pro rozvoj dalších priorit, tj. rozšiřování pracovních míst a zvyšování vzdělanosti v regionu.
Politika 21 Ladislav Pilka Domnívám se, že Zlínský kraj a Zlín samotný nezbytně potřebuje výstavbu letiště.
Nezávislí Mojmír Novák Dopravní obslužnost.
Česká pravice Jiří Vavřínek Zatím jsem o tom neuvažoval.

Třebíč

KDU-ČSL Pavel Janata Investice do silniční sítě (státní i krajské).
ČSSD Miloš Mašek Na otázku dosud neodpověděl.
ODS Vítězslav Jonáš Komunikace.
KSČM Josef Zahradníček Je hodně oblastí,které potřebují investice,ale nejdůležitější je oprava komunikací v okrese Třebíč.
Strana zelených Hana Houzarová

Obslužnost regionu. Především železniční trať Jihlava - Brno, její elektrifikace a rozšíření na dvoukolejný provoz. Se silniční dopravy jsou to především obchvaty měst Třebíče a Moravských Budějovic.

ODA Petr Hobl Likvidace havarijního stavu skládky toxického odpadu Pozďátky u Třebíče.

 Ostrava

ODS Milan Balabán Dokončení dálnice D47.
KSČM Karel Gavenda Je liché z pohledu senátora slibovat investice. Já bych chtěl, aby Ostravsko bylo vnímáno jako dynamický region, ve kterém stojí za to žít. Proto zde musí být dostatek pracovních příležitostí, možností se vzdělávat a také bavit se. Vše, co pomůže těmto cílům, podpořím.
ČSSD Otakar Veřovský Oddechová zóna Bělský les, pískoviště, chodníky, cesty III. a IV. třídy, školy a školky.
KDU-ČSL Jan Půček Dokončení infrastruktury a modernizace bytového fondu.
Strana zelených Karel Szopa Investice pro podporu zaměstnanosti v ostravském regionu.
Nezávislí demokraté Jana Volfová Doprava a dopravní infrastruktura.
Politika 21 Pavla Topolánková Údržba a bezpečnost.

 Opava

ODS Václav Vlček Stavba obchvatu Opavy a vybudování cesty Ostrava-Opava-Krnov, včetně důležitých obchvatů kolem obcí Velká Polom a Hrabyně.
KSČM Josef Kimpl Výstavba rychlostní komunikace I/11.
ČSSD Zdeněk Jirásek Propojení regionu s dálniční sítí a obchvat Opavy.
KDU-ČSL Vojtěch Turek Na otázku dosud neodpověděl.
Strana zelených Jiří Krist Opavsko postrádá kapacitní dopravní napojení v ose východ-západ, které by umožnilo našemu regionu spojit atraktivní prostředí pro bydlení, oddech, vzdělávání i kulturu na Opavsku s novými pracovními možnostmi v blízkém okolí zóny Nošovice, Mošnov apod. Je nutné prosadit dopravní tah Opava Krnov Wroclav do priorit Politiky územního rozvoje ČR  a navázat tak přímé kontakty s partnerskými regiony v Polsku a Německu. Preferovaným řešením by měla být elektrifikovaná železnice do Krnova a dál na Polsko a okamžité zahájení výstavby silničního obchvatu Opavy v severní trase.
Nezávislí demokraté Radim Masný Každá investice, protože jich zde moc není.
SNK Evropští demokraté Jan Mrázek Investice do prioritních úseků na trase komunikace I/11 I/57 Ostrava Opava Krnov Bartultovice, s cílem napojit na dálnici D47 nejhůře dostupným regionem ČR! Propojení hraničního přechodu Bartultovice Trzebina s polskou dálnicí A4 je již rozestavěno (obchvat Prudniku) s termínem dokončení v roce 2007.

 Mladá Boleslav

ODS Jaroslav Mitlener Čistírny odpadních vod a kanalizace v Pojizeří.
ČSSD Jaromír Jermář Investice do infrastruktury obcí a měst (doprava, vodovody a kanalizace, ochrana životního prostředí, památky apod.) Senátor by měl mimo své zákonodárné činnosti pomoci s žádostmi o dotace z domácích i evropských fondů.
KSČM Václav Jakubec Dopravní infrastruktura. Dálnice Liberec - Hradec Králové, Nymburk - Mladá
Boleslav, železniční spoj Mladá Boleslav - Vlkava - Praha.
SNK Evropští demokraté Zdeněk Šverma Dopravní infrastruktura.
Strana zelených Jiří Čejka Do oprav a údržby komunikací. Do rozvoje dopravní infrastruktury se zvýšeným podílem železnice.
Nezávislí demokraté Marcela Exnerová Investice do výstavby domovů pro seniory, domů s pečovatelskou službou a sociálních bytů.
Politika 21 Jitka Hořejšová Důsledné čerpání peněz z Evropských strukturálních fondů.

 České Budějovice

ODS Jiří Pospíšil Dálnice D3.
KDU-ČSL Miroslav Tetter Dálnice D3 a železniční koridor R4.
ČSSD Eduard Zeman Úprava cen vody a energií.
KSČM Ivan Tekel Infrastruktura.
Strana zelených Miroslav Hule Do protipovodňových opatření; do dopravy, resp. do kamionové dopravy po železnici!
SNK Evropští demokraté Lumír Mračko Dopravní infrastruktura a D3.
Konzervativní strana Elvíra Tomášková Vybudovat zvířecí útulek.
Politika 21 Miroslav Kříženecký Na otázku dosud neodpověděl.

 Benešov

ODS Karel Šebek Bezesporu dálnice D3 ve stabilizované variantě.
ČSSD Zdeněk Seidl Dálnice D5.
KSČM Jiří Kopsa Dálnice.
Strana zelených Eva Tylová Rekonstrukce silnice I/3 s obchvaty obcí a silnice I. třídy od Prahy směrem na Votice, které zlepší dopravní obslužnost Benešovska.
KDU-ČSL Antonín Podzimek Dálnice D3 s možností napojení na nový vnější pražský okruh.
Politika 21 Miroslav Žirovnický

V mém obvodu navrhuji investice ze strukturálního a z kohezního fondu EU za cíleného přispění alokačních zdrojů z rozpočtových kapitol ČR a to s tímto zaměřením: a) Investice do rozvoje průmyslu a do podnikání na Benešovsku a Říčansku byla stále je využívána jen v nízké formě a proto se budu snažit razantněji posílit především malého a středního podnikatele v rozvoji konkurenceschopnosti a v oblasti zlepšených dotačních podmínek k podpoře podnikání b) V rozvoji lidských neinvestičních zdrojů spatřuji v posílení kvalitní úrovně zaměstnanosti, v posílení kvalifikované a flexibilní pracovní síly a v rozvoji celoživotního učení c) Dotace do infrastruktury v kraji Benešov jsou stále odkládány a již delší dobu zamýšlené dálnice na jih jsou ve stadiu nedostatečného rozhodovacího procesu, a přitom fond soudružnosti, který na tento účel nabízí EU, vůbec sofistikovaně dávno nevyužíváme. Národní rozvojový plán na léta 2007-2013 musí být lépe zaměřen v nových operačních programech bez frustracích svých dopadů na občany mého kraje. e) V rozvoji venkova a multifunkčníhop zemědělství vidím nesystémové mezery ve využívání adaptace českého zemědělství na evropský model kde je malá dotace do posílení efektivního řešení multifunkční role lesů a rozvoje vodního hospodářství
f) ve společných regionálních operačních programech byla dána příležitost pro regiony Kladna a Mladé Boleslavi a zde vidím deficit v oblasti dotační politiky do Benešovska, Říčanska a vůbec celého Podblanicka, možná že ani pan hejtman Bendl neví, kde má ten Blaník! Model subisidiarity je od něj naplňován jen proklamačně.

nezávislý Milan Hoke Jakákoliv investice, která zajistí sociální smír.
Volba pro město Helena Rögnerová Dálnice D3.

 Praha 4

ODS Tomáš Töpfer Pochopitelně je to spíše otázka pro komunální kandidáty. Na Praze 4 mě nejvíc trápí pouliční kriminalita, např. vykradená auta. Rozhodně bych si uměl představit velkou investici do kamerového systému a posílení policie.
ČSSD Richard Hindls Na otázku dosud neodpověděl.
KSČM Karel Skoupil Velké investice již v obvodu, kde kandiduji probíhají. Je to výstavba na pankrácké pláni a areálu Brumlovka.
Strana zelených Petr Štěpánek V Praze 4 je třeba udělat z Budějovického náměstí opět náměstí plné zeleně namísto změti křižovatek s vjezdy do parkovišť výškových budov.
Unie Prahy 4 Václav Krása Domnívám se, že velmi vítanou stavbou pro občany Prahy 4 by byl nový zimní stadion.

 Praha 2

ODS Daniela Filipiová V Praze 2 jde o dokončení revitalizace Havlíčkových sadů a pavilonu v Grébovce. Dále je třeba investovat do technického stavu budov škol. Připravuje se i rekonstrukce Folimanky.
Výdaje si vyžádají i investice do bytového fondu vzhledem k uvedení výtahů do souladu s normami EU.
Pro všechny městské části je nutné i vyřešení dopravy v klidu, tedy vytvoření podzemních garáží, aby se město vrátilo do užívání občanům. V tomto by měl pomoci i Magistrát.
Dále je to vyřešení pražského obchvatu a tím ulehčení dopravy v těchto městských částí.
ČSSD Vlastimila Vrabcová Podzemní garáže.
KSČM Pavel Ambrož Nyní probíhá výstavba Nového železničního spojení Hlavní nádraží Praha - Libeň. Připravuje se výstavba metra trasy D. Doufám, že stát konečně dokončí rekonstrukci Památníku na Vítkově a uvede v něm do provozu výstavu o historii Československa (stihnou to do 90. výročí vzniku?).
Strana zelených Ivan Rynda Na otázku dosud neodpověděl.
SNK Evropští demokraté Tomáš Mikeska Zóna zeleně a bydlení v prostoru nákladového nádraží Žižkov.
Zelení (politické hnutí) Táňa Fischerová Investice do občanské společnosti.
ODA Josef Heller Investice do zeleně na Karlově náměstí, výstavba domu pro seniory na Praze 3.
Strana rovnost šancí Věra Chytilová Investice do žen a matek.
Politika 21 Helena Kohoutová Dům seniorů s komplexními službami (např. rehabilitace, kavárnička, knihovna, přednáškový sálek) pod jednou střechou obklopen zelení.
Česká pravice Michal Simkanič Odklon dopravy z centra.
Koruna Česká Václav Srb Bezplatný vysokorychlostní internet pro všechny obyvatele Královských Vinohrad, Žižkova a ostatních částí senátního volebního obvodu 26.
Nezávislí pro Prahu John Bok Nejsem ekonom ani projektant. Myslím si však, že by se mělo investovat do zeleně. Té ve městě není nikdy dost.
 

Právě se děje

Další zprávy