Babišova nová akvizice: Chce koupit Rádio Impuls

ČTK ČTK
20. 11. 2013 7:45
Lídr hnutí ANO chce dál rozšířit své mediální impérium
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Podnikatel a lídr hnutí ANO Andrej Babiš jedná o koupi Rádia Impuls, které je nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku. Zatím ale bez výsledku. Řekl to Hospodářským novinám. Podle středečního vydání deníku by Babiš, který letos získal vydavatelství Mafra, také rád navázal spolupráci s jedničkou mezi regionálními rádii, společností Media Bohemia.

"Zatím ale není nic dohodnuté," řekl Babiš deníku k jednání o převzetí Impulsu. Firmu Londa, které Impuls patří, vlastní ze dvou třetin německá mediální společnost Eurocast, zbylou třetinu drží český podnikatel Ivan Baťka. Jak velký podíl chce získat, Babiš neuvedl.

Rádio Impuls podle průzkumu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median poslouchá denně 1,05 milionu lidí. Loni před zdaněním a odpisy vydělalo téměř 90 milionů korun. Společnost Londa vedle Impulsu vlastní také rádio Rockzone.

Skupina Media Bohemia, se kterou by Babiš podle HN chtěl navázat spolupráci, vlastní nebo spoluvlastní 31 rozhlasových stanic včetně třeba Rádia Blaník, Fajn Radia a Hitrádia, které v součtu denně poslouchá zhruba 1,5 milionu lidí. Původně Babiš plánoval získat celou skupinu, majitelé ale regionální rádia prodat nechtějí, píšou HN.

Babiš do médií vstoupil loni založením bezplatného týdeníku 5plus2. Letos koupil vydavatele Mafra, pod kterého spadají i Mladá fronta Dnes a Lidové noviny a také internetové portály iDnes.cz a Lidovky.cz. Bez výsledku Babiš jednal o převzetí skupiny Ringier Axel Springer CZ.

 

Právě se děje

před 4 minutami

Ruská televize bude vysílat seriál se Zelenským, Putin se na něj ale nepodívá

Ruská televize pustí ve středu večer vůbec poprvé seriál s nynějším ukrajinským prezidentem a bývalým hercem Volodymyrem Zelenským v roli učitele dějepisu, který se jako bojovník proti korupci stane hlavou státu. Mluvčí ruského prezidenta Vladimira Putina již oznámil, že se jeho šéf dívat nebude.

Na seriál Sluha národa, jehož název nyní nese i strana ukrajinského prezidenta, se Rusové dosud mohli podívat jen na internetu, poznamenala agentura AFP. Připomněla, že i ve skutečné volební kampani se Zelenskyj letos držel svého seriálového předobrazu jako prostého člověka z lidu, který chce rozbourat zkorumpovaný systém. Stanice TNT nyní seriál pouští na obrazovky jako "fikci, která se stala skutečností".

Zdroj: ČTK
Další zprávy