Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Foto: Ondřej Besperát

Příprava soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je problém, jehož řešení odkládala řada bývalých ministrů. Ani současnému vedení ministerstva se příliš nedaří plnit harmonogram, který si samo stanovilo. Průtahy v tendru by přitom mohly nahrát současnému dodavateli. S tím by zřejmě musel stát dohodnout prodloužení kontraktu v případě, že se nepodaří najít včas provozovatele v řádném výběrovém řízení. 

 

Právě se děje

Další zprávy