Oulický daně nekrátil, rozhodla po dvou letech policie

Radek Nohl Radek Nohl
26. 11. 2013 18:50
Prověřování je u konce. Policie se ale dál zabývá firmou, na kterou upozornila i BIS.
Foto: ČTK

Ústí nad Labem - Prověřování bankovního účtu severočeského podnikatele Patrika Oulického je definitivně u konce.Během bezmála dvou let, kdy detektivové prošetřovali tok peněz přes jeho konto, policie nezjistila, že by krátil daně.

Jak uvedl ve svém aktuálním vydání deník Insider, celá kauza tím končí.

Případ začal zjištěním Finančně analytického útvaru ministerstva financí. Analytici útvaru předali policii údaje z účtů Patrika Oulického, na nichž zaznamenali částky od tisíce do desítek milionů korun.

Souvisely s jeho podnikáním a FAÚ zjistil, že zachyceným částkám neodpovídalo Oulického daňové přiznání - podnikatel přiznal méně, než mu přes účet proteklo. Navíc nad to měli analytici podezření, že na účtu severočeského podnikatele, který letos opustil řady ODS, končí peníze od firem, které se podílí na veřejných zakázkách v Ústeckém kraji.

Detektivové protikorupční policie, kteří se případem zabývali, ale porušení zákona nezjistili. Deník Insider letos v dubnu napsal, že část spisu následně předal celostátní útvar do rukou ústecké kriminálky. Ale ani ta podezření nepotvrdila.

Přečtěte si další podrobnosti v placeném deníku Insider: Proč Oulický ještě nemůže mít klid a co nyní vyšetřovatelé prověřují?

 

Právě se děje

před 23 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy