reklama
 
 

Ostrava zajistila linku smrti, masakr však hrozil léta

6. 4. 2009
Dopravní podnik Ostrava zajistil jednokolejnou linku číslo 5, na které umírali lidé

Ostrava - Rok po jedné z nejvážnějších nehod tramvají v Česku zajistil Dopravní podnik Ostrava nebezpečný jednokolejný úsek trati moderním zabezpečovacím zařízením.

Při čelní srážce tramvají tam loni v dubnu zahynuli tři lidé a desítky dalších byly zraněny.

Od dnešního dne, by podobná nehoda měla být téměř vyloučena. "Nový zabezpečovací systém by měl zabránit jízdě dvou tramvají proti sobě," uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Josef Albrecht.

Zásadní jsou nové semafory u křížení. A mezi důležité vlastnosti zařízení patří to, že v případě, že tramvaje vyjedou proti sobě, vypne se přívod elektřiny a tramvaje se zastaví.

"Drážní úřad by měl dnes dopoledne uvést zařízení do provozu. Pokud vše půjde podle plánu, po pondělním poledni by měly v novém režimu vyjet první tramvaje," sdělil Aktuálně.cz Albrecht. V dalších týdnech bude probíhat zkušební provoz celého systému.

Zabezpečení linky číslo 5 stálo dvanáct a půl milionu. Dopravnímu podniku ho dodala společnost AŽD Praha, kterou podnik vybral ve výběrovém řízení.

Dopravce tajil nebezpečí

Dopravce zabezpečil trať až nyní, přestože podobné nehody hrozily na trati už několikrát v minulosti. Vyšlo to však najevo až po neštěstí. Podnik to nejprve popíral a poté bagatelizoval.

Drážní inspekce dospěla k závěru, že dopravní podnik nezjišťoval a neřešil příčiny opakujících se případů, kdy už v minulosti vyjely tramvaje proti sobě, ale ke srážce nedošlo.

I když bylo zřejmé, že dopravce podcenil rizika, před soudem nakonec stanul jako jediný viník řidič tramvaje Petr Hroch, který zapomněl na křížení zastavit.

Okresní soud ve Frýdku-Místku Hrocha potrestal za obecné ohrožení třemi roky vězení. Rozsudek zatím není pravomocný, protože Hroch se odvolal.

Dopravnímu podniku nadále hrozí, že zaplatí pokuty za neřešení hrozících kolizí z minulých let. Zatím se proti pokutám v celkové výši asi milion a dvě stě tisíc korun odvolává. Konečný verdikt zatím nepadl.

Inspekce nové zabezpečení ostravské jednokolejné trati, které po neštěstí doporučovala, vítá. "Nový systém zabezpečení prověříme. Je hlavně důležité, aby fungovalo vypínání elektřiny v případe vyjetí souprav proti sobě," řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

autor: Petra Sasínová | 6. 4. 2009

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama