Foto: A kříž se pohnul. Od zázraku v číhošťském kostele na Vysočině uplynulo 70 let

Foto: A kříž se pohnul. Od zázraku v číhošťském kostele na Vysočině uplynulo 70 let
V novém číhošťském působišti, kam Josef Toufar přichází v dubnu 1948, žádnou zatrpklost z vynuceného přeložení nepěstuje a hned se odhodlaně pouští do díla – obnovuje s farníky návesní prostor kolem kostela, iniciuje vznik poštovní pobočky v místě či zařizuje vznik zubařské živnosti. I tady se stává oblíbenou a uznávanou autoritou.
Autentická fotografie P. Josefa Toufara na číhošťské kazatelně v noci z 23. na 24. února. Stopy mučení, boule a podlitiny jsou patrné v knězově vytřeštěné tváři. Za několik minut, při návratu do valdické věznice, praskne Josefu Toufarovi žaludeční vřed.
...kdy došlo v kostele k tzv. číhošťskému zázraku. Kříž se tajemně vyklonil při Toufarově kázání v neděli 11. prosince 1949 a zůstal stát v mírném převisu a vyklonění směrem ke kazatelně. Pohyb křížku vidělo devatenáct svědků, kteří své výpovědi později potvrdili před komunistickým prokurátorem.
Unikátní kresba Josefa Toufara, zachycující pohyb číhošťského křížku. On sám pohyb kříže neviděl, neboť stál zády k oltáři a kázal.
Foto: Archiv Miloše Doležala
Dan Poláček Miloš Doležal, Dan Poláček
11. 12. 2019 13:14
Před 70 lety, v neděli 11. prosince 1949 dopoledne, se v číhošťském kostele na Vysočině rozkýval během kázání kněze Josefa Toufara dřevěný oltářní křížek postavený na svatostánku. Dodnes nevysvětlený úkaz, který později potvrdila řada svědků, vešel do dějin jako "číhošťský zázrak", Toufarovi ale způsobil smrt. Připomeňte si v galerii tehdejší události i tragický osud jejich ústřední postavy.

(Hlubší zájemce o toto téma odkazujeme na knihy Miloše Doležala "Jako bychom dnes zemřít měli" a "Krok do tmavé noci".)

 

Právě se děje

před 4 minutami

Tesco varuje před podvodnými SMS zprávami o výhře v soutěži. Firma žádnou neorganizuje

Společnost Tesco varuje před podvodníky, kteří rozesílají lidem SMS zprávy o tom, že si mají u ní vyzvednout výhru v soutěži. Firma informovala, že žádnou takovou soutěž neorganizuje a zákazníci nemají na uvedené zprávy reagovat.

"Tato podvodná aktivita poškozuje dobré jméno společnosti Tesco. Podniká proto všechny dostupné kroky, aby ochránila své zákazníky i své podnikání," uvedli zástupci firmy.

V případě pochybností mají podle nich zákazníci kontaktovat zákaznickou linku firmy 800 222 555 a ověřit si, jestli jde o její oficiální soutěž.

Další zprávy