Soros, sudetští Němci i tisícovka za účast. Jaké hoaxy se šíří o nedělní demonstraci

Iva Studená Martina Heroldová Iva Studená, Martina Heroldová
Aktualizováno 20. 6. 2019 18:30
V souvislosti s protesty, které pořádá spolek Milion chvilek pro demokracii, kolují na internetu nejrůznější hoaxy. Šíří se dezinformačními weby, řetězovými maily a mnohdy je sdílí uživatelé sociálních sítí. Většina z hoaxů se snaží demonstranty zdiskreditovat, nazývají jejich spolek Milionový chlívek, protestující jsou podle nich zaplacení a akce jsou financované filantropem Georgem Sorosem. Podobné informace přitom provázely již loňské protivládní protesty. Tehdy se nepodařilo prokázat, že by demonstranty za účast kdokoli uplácel. Projděte si seznam hoaxů, které si získaly na internetu největší pozornost.
Foto: hoppner.cz

5. Na demonstrace svolává Česká televize

Server hoppner.cz také šíří dezinformaci o tom, že účastníky demonstrací svolává v Událostech Česká televize. "Jde o pokus o státní převrat za asistence státní televize - podobný, jaký se před několika měsíci odehrál na Slovensku," píše server a jako důkaz přikládá video, v němž na konci reportáže z již proběhlé demonstrace zazní pouze místo a datum dalšího plánovaného protestu. Obdobně o protestech přitom informovala i další média. Důvodem politického tlaku, který ČT spoluutváří, je podle serveru zájem Spojených států o dostavbu jaderné elektrárny Temelín a posílení obchodu se zbraněmi.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy