Technický skvost mění tvář. Na Negrelliho viaduktu projde kontrolou každý kámen

Martin Biben Tomáš Kunc Štěpán Plaček Martin Biben, Tomáš Kunc, Štěpán Plaček
26. 5. 2017 13:22
Oprava Negrelliho viaduktu, kulturní památky, která byla až do roku 1910 nejdelším mostem v Evropě, začíná. Stavbaři nyní historický technický skvost v centru Prahy oplotí a začnou pracovat na jeho obnově, která bude trvat až do roku 2020. Podívejte se na srovnání současného stavu s podobou plánů obnovy.

Oprava Negrelliho viaduktu, kulturní památky, která byla až do roku 1910 nejdelším mostem v Evropě, začíná. Stavbaři nyní historický technický skvost v centru Prahy oplotí a začnou pracovat na jeho obnově, která bude trvat až do roku 2020. Negrelliho viadukt přechází přes dvě vltavská ramena a ostrov Štvanice. Celou stavbu tvoří celkem 105 mostních otvorů (z toho celkem 99 zděných oblouků).

KDO VIADUKT OPRAVÍ A VÝŠE NÁKLADŮ

Cena, kterou investor SŽDC vítěznému sdružení firem Hochtief CZ, Strabag rail a Avers za zakázku zaplatí, bude přes miliardu korun. Celkové náklady však dosáhnou 1,44 miliardy.

SOUČASNOST A BUDOUCÍ PODOBA

načítám grafiku

HARMONOGRAM PŘESTAVBY VIADUKTU

25. dubna 2017

Firma Hochtief převzala staveniště.

 
  10. května 2017

Začátek stavby oplocení.

Květen 2017

První bourání, demontáž vestaveb v klenbách oblouků, první sanace základů.

 
  4. července 2017

Začátek železniční výluky.

4. září 2019

Konec železniční výluky.

 
  25. ledna 2020

Konec stavebních prací.

25. července 2020

Dokončení díla, předání stavby.

 

ZMĚNY V DOPRAVĚ

Asi nejvíc se stavba dotkne cestujících ze směru od Kladna, zvyklých na cestu na Masarykovo nádraží. Do něho už vlaky nedojedou. Na bubenečské straně však v létě vznikne ve směru od nynějšího nádraží Praha-Bubny blíže k stanici metra Vltavská nová provizorní zastávka Praha-Bubny. Bez obav mohou být lidé, kteří jezdí autobusy z nádraží Florenc. Přemístění čeká jen devět stání. Jinde na nádraží vzniknou provizorní stání.

Z HISTORIE VIADUKTU

Negrelliho viadukt je po Karlově mostu druhým nestarším dosud stojícím mostem přes Vltavu v Praze. S největší železniční stavbou ve své době se začalo v roce 1846, přičemž dílo se budovalo nad tehdy ještě neregulovaným tokem řeky. Pracovalo zde 3000 dělníků české, německé a italské národnosti. Viadukt byl dokončen roku 1850, kdy 1. června po něm projel první vlak.

 

Právě se děje

Další zprávy