reklama
 
 

Nechutný billboard vadí matkám s dětmi i feministkám. Ohlasy jsou, funguje dobře, oponuje firma

16. 5. 2016 19:00
Uprostřed oblíbeného místa, kam míří litoměřické rodiny za sportem nebo zábavou, stojí už několik let billboard společnosti Feko-LT. Po jeho zhlédnutí většinu lidi přejde chuť na zmrzlinu nebo zábavu. Veškeré snahy o odstranění vulgární reklamy však zatím selhaly.

Litoměřice - Jít v Litoměřicích za zábavou na Střelecký ostrov, kde je v upravené odpočinkové zóně u řeky mimo jiné i skatepark nebo biketrialový areál, znamená také projít kolem billboardu, který jen tak z paměti nevymizí. Firma Feko-LT na něm vedle obrázku zmožené ženy na toaletě slibuje, že zařídí "... výcuc, všeho, co smrdí".

Na sexistickou a urážlivou reklamu si stěžují místní lidé, zejména matky s dětmi. "Napsala jsem dopis na radnici, který mi vzápětí podepsalo několik desítek lidí. Ale když jsme zjistili, že billboard je na soukromém oplocení, tak už jsme ho ani neposílali, město by s tím nemohlo dělat nic," řekla matka dvou dětí Lenka Simerská. "Město Litoměřice stížnost tohoto typu, kterou zmiňujete, neeviduje," potvrdila mluvčí radnice Eva Břeňová.  

Plakát však zaujal i sociálně ekologické hnutí Nesehnutí. To se obrátilo na pražský magistrát, jelikož společnost má fakturační adresu v Praze. 

"V minulosti jsme na reklamu této firmy dali podnět na krajský živnostenský úřad. Ten nám ale tehdy odpověděl, že reklama visí déle než pět let, tím došlo k promlčení, a zhotovitele tedy není možné potrestat," řekla Kristýna Pešáková z hnutí Nesehnutí. 

Firma se dokonce dostala i do diplomové práce na brněnské Masarykově univerzitě v textu s názvem Ženy a sexismus v české reklamě. A s předchozí verzí poutače si vysloužila i nominaci na anticenu Sexistické prasátečko.

Otázkou je, zdali by si z petice firma něco dělala. Společnost ustála zmíněnou stížnost na živnostenském úřadu a vedení je se vzhledem billboardů spokojeno. "Ohlasy na ně jsou, ale když se o tom s někým bavím, tak asi deset procent lidí říká, že je to pohoršuje. Žádný tlak na odstranění plakátů necítíme," uvedl Jaroslav Novotný z vedení společnosti. 

Podle něj se jedná o účinnou reklamu, která dokázala splnit svůj úkol, tedy zaujmout budoucí zákazníky. I on však připouští, že umístění jednoho ze dvou billboardů v rekreační zóně nebylo nejšťastnější řešení. "Je to stoprocentně účinná reklama, ale tuhle lokalitu na ostrově jsme asi nevybrali vhodně," dodal Novotný.

autor: Martin Ťopek | 16. 5. 2016 19:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama