Nebojte se našeho jídla, vybízí polská vláda Čechy

Michal Labutta
7. 7. 2015 16:22
Kampaň odstartovala v první polovině června. Cílem je až do konce srpna propagovat polské potraviny v České republice a také na Slovensku.
Kampaň na zlepšení povědomí o polských potravinách.
Kampaň na zlepšení povědomí o polských potravinách. | Foto: Polskejidlo.com

Praha - Ve vestibulech metra a v hromadné dopravě se v posledních dnech objevily plakáty, na kterých se lidská ústa co nevidět zakousnou do lahodně vypadajících potravin. Všechny jsou ve tvaru srdce a společně s nimi je na reklamě nápis “miluji polské pečivo“, “miluji polské sýry“ nebo "miluji polské jahody“. Stejný obrázek, jen v elektronické podobě, se šíří i na sociálních sítích.

Jde o kampaň, za kterou stojí polské ministerstvo zemědělství a která odstartovala v první polovině června. Cíl je jasný - až do konce srpna propagovat polské potraviny v Česku a také na Slovensku. Postupně přibude reklama v novinách, v televizi, na venkovních akcích.

Polské ministerstvo se snaží zlomit nepříliš dobrou pověst, kterou u českých spotřebitelů výrobky severních sousedů mají. "Chceme naše potraviny představit jako zdravé a bezpečné. V naší kampani chceme ukázat, že Polsko může nabídnout mnoho skvělých potravin a že Češi, pokud budou chtít, si je mohou koupit," řekl Aktuálně.cz poradce polského ministra zemědělství Pawel Pacek.

Právě kvalita a bezpečnost polského jídla se v minulosti staly opakovaně příčinou nejen vtipů, ale i politických přestřelek. V únoru 2012 například vyšlo najevo, že polské firmy vydávaly technickou sůl za normální jedlou. Tehdejší ministr zemědělství za ODS Petr Bendl se kvůli tomu pak navážel do svého protějšku z Varšavy.

Téma polských potravin se posléze dostalo jak do prezidentské předvolební kampaně, tak do té sněmovní. Miloš Zeman si zase během státní návštěvy na jaře 2013 neodpustil poznámku - prohlásil, že si své jídlo posolí, ale že ho nezajímá, odkud sůl pochází.

 

Právě se děje

Další zprávy