reklama
 
 

Na Rakovnicku se srazila dodávka s vlakem. Řidič nerespektoval výstražné znamení

Aktualizováno 14. 7. 2019 11:43
Řidič dodávky, která se v sobotu odpoledne srazila s vlakem u Příčiny na Rakovnicku, pravděpodobně nerespektoval výstražné znamení na železničním přejezdu. V neděli to uvedla mluvčí rakovnické policie Michaela Richterová. Zkoušky na alkohol u řidiče dodávky a strojvedoucího byly negativní. Jakou rychlostí dodávka jela a další okolnosti nehody, policie nadále zjišťuje. Při nehodě vznikla škoda 5,16 milionu korun, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

"Příčina nehody je stále v šetření. S největší pravděpodobností řidič dodávky nerespektoval výstražné znamení na železničním přejezdu, které fungovalo, a vjel do dráhy vlaku, čímž došlo ke střetu," řekla Richterová.

Tragickou nehodu prošetřuje také Drážní inspekce. Její mluvčí v neděli řekl, že šetření je teprve na začátku a výsledky lze čekat v řádu týdnů. Na vlaku při nehodě vznikla škoda pět milionů, na dodávce 150 000 korun, na trati je škoda vyčíslená na 10 000 korun.

Při nehodě, která se stala v sobotu po 15:00, zemřela žena, která cestovala v autě. Dalších sedm lidí se zranilo. Dva lidé jsou těžce zranění, jeden z nich jel ve vlaku. Stav těžce zraněného pacienta, který leží v plzeňské nemocnici, je stabilizovaný. Druhý těžce zraněný byl po nehodě převezen do střešovické nemocnice, o jeho stavu mluvčí nemocnice Jitka Zinke nemůže informace poskytnout. Další žena a jedno dítě se zranily středně těžce, další tři lidé lehce. Řidič dodávky vyvázl s lehkým zraněním, strojvedoucí vlaku bez zranění.

Provoz na železniční trati mezi Lubnou a Zavidovem na Rakovnicku byl obnoven dnes ráno před 05:30, tedy asi 14 hodin po nehodě. Havarovaný vlak, který po nehodě skončil napříč přes koleje a sjel z asi třímetrového náspu, musel zpět na koleje dostat speciální jeřáb pomocí několika lan v neděli po třetí hodině ranní.

autor: ČTK | 13. 7. 2019 16:13

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama