Dálnici D1 je po nočním bourání mostů u Pelhřimova a Benešova plně průjezdná

ČTK ČTK
23. 4. 2017 16:23
Dálnice D1 na Benešovsku a Pelhřimovsku je po nočním bourání tří nadjezdů opět plně průjezdná. Původně se počítalo s tím, že provoz bude zcela obnoven v neděli až v 15:00. Nakonec se to povedlo dříve. Během uzavírky nenastala mimořádní situace.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Radek Pecák

Praha - Dálnice D1 na Benešovsku a Pelhřimovsku je po nočním bourání tří nadjezdů opět plně průjezdná. Auta se na dálnici vrátila po 09:00, kdy stavbaři v obou směrech uvolnili jeden jízdní pruh.

Postupně pak byl během dne zprovozněn i druhý pruh. Původně se počítalo s tím, že provoz na D1 bude plně obnoven v 15:00, nakonec se to ale podařilo dříve, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Demolice mostů mezi Šternovem a Ostředkem na Benešovsku a u Koberovic na Pelhřimovsku začala v sobotu po 19:00, tranzitní doprava úsek mezi 21. a 90. kilometrem objížděla přes Tábor. "V neděli v 09:00 se začaly odstraňovat značky, policie byla informována o tom, že může na dálnici pustit provoz," řekl ČTK Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor. Dělníci ráno nahrnuli suť, do níž byly demolované nadjezdy shozeny, do středu dálnice a uvolnili tak v každém jízdním pásu jeden pruh. Během dne pak postupně zprovoznili i zbývající pruh, rychleji se to podařilo u Koberovic.

Problém se podle Čásenského v sobotu objevil u Šternova, kde kvůli večerní koloně začalo bourání později. Časovou ztrátu se ale stavbařům podařilo dohnat.

"Technické problémy nebyly, technologie, které měli zvolené na bourání, byly správné," uvedl Čásenský. Podle Studeckého muselo být u Šternova nasazeno více techniky. "I přes pozdější zahájení byla dálnice zprovozněna včas," dodal.

"V době uzavírky se nic mimořádného nestalo," uvedla k situaci na Vysočině policejní mluvčí Dana Čírtková. Problémy policie podle mluvčího Pavla Truxy nezaznamenala ani na středočeském úseku.

Nadjezdy nevyhovovaly požadavkům na šířku modernizovaných úseků D1. Pod některé by se podle Čásenského sice nová dálnice vešla, ale větší vozy by v odstavném pruhu měly problémy. "Podpěry jdou šikmo pod mostovou konstrukci, a když bychom do odstavného pruhu pustili kamiony, tak by se tam nevešly na výšku," řekl Čásenský.

Hodně využívaný byl most na 41. kilometru u Šternova, přes nějž vede trasa z Českého Šternberku do Divišova. Mosty u Choratic a Koberovic sloužily spíše zemědělcům a lesníkům. Nové nadjezdy mají být dostavěny příští rok. Úplnou uzavírku naplánovalo ŘSD na víkendovou noc úmyslně proto, aby zkomplikovala cestu co nejmenšímu počtu řidičů.

 

Právě se děje

Další zprávy