reklama
 
 

Ministři, tweetujte. ČSSD chce na sítích dohnat Babiše, cestou "bazénků" jít nechce

23. 5. 2016 12:18
Ministři ČSSD dostali od premiéra za úkol být aktivnější na sociálních sítích. Strana také shání experty na Facebook a Twitter do každého kraje - chce ve virtuální komunikaci s voliči dohnat svého konkurenta Andreje Babiše. Novinky chystají i ostatní strany.

Praha - Když vypukne pylová agrese, najdete mě v bazénu, tweetuje ministr zahraničí Lubomír Zaorálek z ČSSD spolu s fotkou, jak v pruhované koupací čepici usilovně krauluje. Jeho stranický kolega, ministr průmyslu Jan Mládek, zase na Twitteru pózuje v sokolnické rukavici s dravým ptákem.

ČSSD chce před podzimními krajskými volbami a volbami do Sněmovny příští rok dohnat náskok svých politických konkurentů na sociálních sítích. Jejich ministři proto na jaře dostali důrazné doporučení od stranického šéfa Bohuslava Sobotky, aby byli aktivnější především na Twitteru. Za úkol mají alespoň dva tweety denně a čas od času zprávy o dění na ministerstvu proložit nějakým zábavným nebo osobním vzkazem.

Kromě toho sociální demokraté shánějí poradce pro Facebook a Twitter do každého kraje a do volebních týmů kandidátů do senátu. “Trend v předvolebních kampaních je takový, nemůžeme to ignorovat. Na jaře jsme měli velký úspěch s internetovou kampaní Stát není firma, takže na online budeme spoléhat i dál. A samozřejmě i na sociální sítě,” popisuje volební manažer ČSSD Miroslav Poche.

Nejsilnější vládní strana zatím ve využívání nových médií zaostává za svým největším konkurentem, hnutím ANO. Jeho šéf Andrej Babiš je rekordmanem na Twitteru, kde ho sleduje 213 tisíc fanoušků. “Politici u nás Twitter používají omezeně, ačkoli je silnější než Facebook, protože jsou na něj navázaní novináři a opinion lídři. Babiš udělal obrovský skok, když Twitter takhle silně zapojil,” myslí si mediální expertka Alena Macková, která chování politiků na sociálních sítích zkoumá posledních pět let.

ČSSD: Musí to být vkusné

V souboji s Babišem, který na správu svých profilů zaměstnává celý tým poradců, to ale sociální demokraté nebudou mít snadné. Zatímco nejodvážnější tweet Bohuslava Sobotky spočíval v použití slova “zatracený”, ministr financí se nerozpakuje vystavit fotku, jak močí na hudebním festivalu.

Lidový dům ale k podobně kontroverznímu stylu sklouznout nechce a za přehnané považuje i vystupování vlastního senátora Zdeňka Škromacha. “Nepodařené selfie fotky nebo příliš osobní záběry z bazénku mohou být spíše kontraproduktivní,” myslí si Michal Kačírek z tiskového oddělení ČSSD. Je to přitom právě Škromach, který je na Facebooku jedním z úspěšnějších straníků.

Politici na sociálních sítích

Andrej Babiš
Babišův účet na Twitteru má 213 tisíc folowerů, na Facebooku ho sleduje 56 tisíc lidí. Facebookový účet jeho hnutí ANO odebírá 98 tisíc lidí.

Karel Schwarzenberg
Schwarzenberg se může pochlubit 226 tisíci přáteli na Facebooku a 36 tisíci folowerů na Twitteru.

Miroslav Kalousek
Předsedu TOP 09 na Twitteru odebírá 18 tisíc lidí, na Facebooku 36 tisíc. Stránky TOP 09 si oblíbilo 94 tisíc lidí.

Bohuslav Sobotka
Premiér má přes 14 tisíc fanoušků na Twitteru a 9 tisíc na Facebooku. Samotnou ČSSD sleduje 18 tisíc lidí.

Dál posilovat chce i TOP 09, která je už nyní na Facebooku i Twitteru podobně úspěšná jako Babišovo ANO. Strana nedávno uspořádala pro své politiky a správce profilů školení, kde jim o nových trendech přednášela zástupkyně Facebooku v Česku nebo marketér Davida Camerona.

Co se Schwarzenbergem?

Vedení strany zároveň řeší, co dělat s profily Karla Schwarzenberga. Jeho facebookový účet sice sleduje 226 tisíc lidí, aktivita na něm ale pomalu uvadá. Strana teď vymýšlí způsob, jak profily opět rozjet, i kdyby na ně už neměl přispívat sám Schwarzenberg.

Roli "Karla“ na sítích se snaží po svém listopadovém zvolení do čela strany nahradit Miroslav Kalousek. Ten si z Twitteru udělal kolbiště, kde si několikrát denně vyřizuje účty s novináři i politickou konkurencí.

Ofenzivu v nových médiích chystají i ostatní strany - lidovci a občanští demokraté připravují živé přenosy z tiskových konferencí nebo předvolebních mítinků na Facebooku, Starostové spustí aplikaci, díky které si fanoušci jednoduše nastaví jejich logo do profilové fotky. A vstup na sociální sítě byl i jedním z hlavních témat květnového sjezdu komunistů, strany, která až dosud tento kanál zcela ignorovala.

autor: Lucie Stuchlíková | 23. 5. 2016 12:18

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama