Soud zrušil povolení pro kruhový objezd u Prašné brány. Praha 1 postupovala nezákonně

ČTK ČTK
9. 9. 2022 15:05
Městský soud v Praze zrušil povolení pro kruhový objezd u Prašné brány v centru města. "Od začátku jsme tvrdili, že to není správné řešení a rozhodnutí soudu vítám," uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě), který o verdiktu informoval. Objezd nechala na jaře vytvořit Praha 1 i přes nesouhlas pražského magistrátu.
Kruhový objezd, který přes nesouhlas magistrátu vybudovala Praha 1 u Prašné brány (12. května 2022).
Kruhový objezd, který přes nesouhlas magistrátu vybudovala Praha 1 u Prašné brány (12. května 2022). | Foto: Profimedia.cz

Na soud se kvůli kruhovému objezdu obrátila fyzická osoba. Argumentovala především tím, že objezd nemůže vzniknout jen na základě přechodné úpravy provozu, uvádí web Zdopravy.cz. Podle názoru stěžovatele nebyly úpravy ani dostatečně vysvětleny.

Soud rozhodl, že Praha 1 postupovala při povolení nezákonně. Použila totiž postup pro stanovení přechodné úpravy místního provozu, přestože ve skutečnosti zřídila úpravu trvalou. "Zkrátil tím práva navrhovatele na uplatnění námitek proti podobě výsledné regulace," uvádí se v rozsudku. Kromě získání nového povolení bude muset městská část zaplatit přes 23 tisíc korun advokátovi žalující strany.

Kruhový objezd u Prašné brány a zobousměrnění navazující Hybernské ulice provedla letos na jaře Praha 1. Magistrát s tím nesouhlasil, ale neměl možnost změnám zabránit. Podobu prostranství u Prašné brány a Obecního domu kritizovala také část veřejnosti. 

Za vybudování kruhového objezdu se na jaře stavěl radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš (ODS). Tvrdil, že stavba pomůže odlehčit dopravu v dalších částech centra a souvisí s dalšími budoucími změnami dopravy v okolí, například s obousměrným provozem v Hybernské ulici nebo s výstavbou v okolí Masarykova nádraží.

Řešení naopak kritizoval primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. "Říkal jsem panu radnímu Burešovi už v únoru, že s tím nesouhlasím, že to je jak dopravní hřiště někam k Lidlu. Technická správa komunikací to odmítla realizovat, ale oni si objednali vlastní firmu," řekl počátkem května Scheinherr.

"Je podle mě fér přiznat autorství tohoto dopravního díla těm, kteří se o něj skutečně zasloužili: ODS z Prahy 1. S tímhle já opravdu nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat. Ponaučení - je nutné volit kompetentní vedení i do městských částí," uvedl primátor Hřib.

 

Právě se děje

Další zprávy