Vladimír Ninger (ČSSD)
1) Jak vyřešit sociální problémy v Husově ulici?
Problematiku lokalit, v nichž žijí sociálně neadaptabilní občané, je třeba řešit systémově, komplexně a citlivě. Pořádek lze regulovat městskými vyhláškami a také důslednými kontrolami městské policie. Ta by mohla být posílena o romské hlídky. Musí být také navázána úzká spolupráce s mediátory a terénními odborníky na problematiku sociálně vyloučených oblastí.
2) Jak napravit špatnou skladbu městských obvodů? Je to vůbec zapotřebí?
Rušení a překreslování mapy městských obvodů by v současné době přineslo spíše více škody než užitku a rozhodně by nebylo jednoduché, navíc o zachování městských obvodů rozhodlo referendum, v němž se voliči vyslovili pro jejich zachování. V současné době tíží Pardubice a místní komunální politiku mnohem podstatnější problémy, než je velikost a složení městských částí.
3) Mělo by se dál rozšiřovat pardubické letiště?
Dopravní dostupnost znamená pro každé město velký ekonomický přínos, ať už se jedná o dostupnost železniční, silniční nebo leteckou. Pardubické letiště už dávno nemá jen regionální a provinční význam, o čemž svědčí fakt, že loni přepravilo víc než 185 tisíc pasažérů. Rozšíření letového provozu o další destinace může do Pardubic přivést nejen nové turisty, ale i nové investory a oživit tak místní ekonomiku a turistický ruch, v návaznosti na ně i služby. Vzhledem k tomu, že většinovým vlastníkem letiště je město, je nanejvýš správné a také logické, aby dál podporovalo jeho rozvoj.
4) Pardubice jsou čtvrté město v republice, co se počtu heren týče. Jste pro zákaz hazardu?
Jednoznačně nepovolíme vznik nových heren a navýšení počtu výherních automatů oproti stavu z roku 2013.
5) Mělo by být Labe splavné až do Pardubic?
Pro ČR má Labská vodní cesta rozhodující význam, protože je díky ní skrze sítě průplavů napojena na celou západní Evropu, Odru a tím i Baltské moře a novým průplavem Rýn-Mohan-Dunaj i na Balkán. To je jedna věc. Faktem ovšem také je, že idea na prodloužení splavnosti Labe až do Pardubic se v minulosti setkala s kritikou části veřejnosti a nevládních organizací, považujících plánovaný plavební kanál za nešetrný k životnímu prostředí. Vleklé spory se dostaly až k Ústavnímu soudu, přestože vláda už v roce 1996 svým usnesením č. 635/96 rozhodla o zařazení splavnění Labe do Pardubic mezi priority rozvoje vodních cest. Tato otázka proto vyžaduje důslednou odbornou diskuzi i politický konsenzus, navíc definitivní rozhodnutí není v gesci města, ale státu, potažmo kraje.