Mynář koupil vilu od Janouškova advokáta za 5,5 milionu

Radek Nohl Radek Nohl
Aktualizováno 5. 1. 2015 17:20
Kancléř prezidenta Miloše Zemana si pořídil vilu v pražských Strašnicích koncem loňského roku.
Kancléř prezidenta Miloše Zemana Vratislav Mynář.
Kancléř prezidenta Miloše Zemana Vratislav Mynář. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Kancléř prezidenta republiky Miloše Zemana Vratislav Mynář koupil prvorepublikovou vilu v pražské čtvrti Strašnice od advokáta Víta Širokého, který mimo jiné zastupuje podnikatele Romana Janouška.

Deník Aktuálně.cz to vyčetl z kupní smlouvy, kterou získal na katastru nemovitostí. Z dokumentu rovněž vyplývá i cena, kterou Mynář dosud tajil: za dům zaplatil 5,5 milionu korun. To je podle oslovených realitních makléřů pod tržní cenou.

"Pokud je vila před rekonstrukcí, pohybovala by se její cena mezi dvanácti až šestnácti miliony korun, možná i výše, v závislosti na stavu domu," uvedl pro Aktuálně.cz například jednatel realitní kanceláře Tide Reality Pavel Velebil. Dodal, že k přesnějšímu odhadu by bylo nutné dům prohlédnout nejen zvenčí, ale i zevnitř.

Pozemek, na kterém dvoupatrová vila stojí, má podle smlouvy 141 metrů čtverečních. A kolem ní je zahrada o výměře 591 metrů čtverečních.

Podle Velebila by cena mohla klesnout ke dvanácti milionům, pokud by dům vyžadoval kompletní opravu. "Náklady na rekonstrukci se dají odhadnout na pět až šest milionů korun," dodal Velebil.

Mynář si hypotéku nevzal

Zemanův kancléř si na koupi domu nemusel brát hypotéku a zaplatil jediným převodem na účet advokátní úschovny kanceláře, v níž pracuje Vít Široký.

Široký odmítl transakci s Mynářem komentovat. "Nevím, od koho ty informace máte, kde jste vzal kupní smlouvu," řekl advokát.

Když reportér Aktuálně.cz argumentoval tím, že využil možnosti každého občana a získal kupní smlouvu z katastru nemovitostí, Široký zareagoval podrážděně: "Proč bych vám měl podávat nějaké informace o sobě? Jste normální? Tohle mi přijde naprosto absurdní."

O tom, že si Mynář pořídil dům, informoval jako první zpravodajský web bulvárního deníku Blesk. Mynář mu koupi potvrdil, ale odmítl uvést, od koho strašnickou vilu pořídil a kolik za ni zaplatil. Řekl jen, že si na nemovitost vydělal ještě před tím, než přišel na Hrad. Nezmínil se rovněž ani o tom, od koho si ji pořídil. Jméno advokáta Širokého coby prodejce pak jako první zmínil server motejlek.com.

Stále bez prověrky

Mynářovy majetkové poměry mapoval deník Aktuálně.cz už předloni na podzim - to když prezident Miloš Zeman řekl, že Mynář musí zažádat o bezpečnostní prověrku, pokud chce dál na Hradě pracovat.

Nová vila Vratislava Mynáře.
Nová vila Vratislava Mynáře. | Foto: Vojtěch Marek

Sám Mynář sice o majetku hovořit nechtěl a odmítal žádosti o rozhovor, podle veřejných registrů však v listopadu 2013 vlastnil dům pod Pražským hradem, penzion, restaurace, domy a patnáct hektarů pozemků na Moravě.

Přestože je Mynář kancléřem už téměř dva roky, prověrku stále nemá. Už v prosinci 2013 přitom požádal Národní bezpečnostní úřad o prověrku na stupeň přísně tajné. Není však jisté, zda ji nakonec získá. Podle médií NBÚ vadí jeho podnikatelské kontakty. Mynář to však opakovaně odmítá.

Mynář se loni rozvedl a s novou partnerkou, moderátorkou České televize Alexandrou Noskovou, očekává v červnu narození potomka. Blesku také řekl, že dům ve Strašnicích hodlá opravit.

 

Právě se děje

před 13 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy