Jednání o radaru se zvhrlo ve spor, kdo smí být v sále

bar
13. 9. 2007 15:15
Vadilo jim, že do sálu měli žurnalisté vstup zakázán

Strašice - Setkání zhruba padesáti starostů se zástupci ministerstva obrany kvůli zamýšlenému umístění radaru americké raketové základny v Brdech se zvrhlo v tahanici o to, kdo může a nemůže být v sále přítomen. 

Téměř polovina z padesáti starostů opustila hned zkraje jednání, protože organizátoři odmítli do sálu bývalého Posádkového domu armády ve Strašicích na Rokycansku vpustit novináře.

Strašický starosta Hiří Hahner, který setkání zorganizoval, uvedl, že vyhověl žádosti ministerstvu obrany. Ministryně Vlasta Parkanová to však odmítla. Uvedla, že to byli sami starostové, kteří si přáli, aby novináři neměli na první část rokování přístup.

"Hned na počátku jsme chtěli o přítomnosti novinářů hlasovat, ale nebylo nám to umožněno," řekl podle Českých novin příbramský starosta Josef Řihák, jeden z dvaceti, který z jednání odešel.

Starosty překvapilo i to, jak se u vchodu přísně ověřovala totožnost. Museli předložit občanský průkaz i legitimaci starosty. Hovořili o tom, že podobnou lustraci od roku 1989 nezažili.

"Musel jsem se vysvléknout téměř do trenýrek," uvedl s nadsázkou starosta Rožmitálu Josef Vondrášek. Ze sálu odešli především středočeští starostové, kteří plánovanou výstavbu americké radarové základny striktně odmítají.

Přibližně po hodině se dveře do sálu otevřely i pro novináře.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Hackeři zaútočili na běloruskou státní televizi, ukázali protesty

Běloruští hackeři narušili internetové vysílání běloruské státní televizní a rozhlasové společnosti BT a místo večerních zpráv umístili na její web videa natočená na protivládních protestech. Nahrávky ukazovaly bití a zatýkání demonstrantů běloruskou policií, informuje server Tut.by.

Hackeři přerušili v sobotu večer přímý přenos na webu televize BT ve chvíli, kdy její redaktoři mluvili s náměstkem ministra zdravotnictví o onemocnění covid-19 v Bělorusku. Místo toho se na stránkách objevily záběry z protivládních protestů, které na sociální síti Telegram umístil televizní kanál Current Time TV a kanály Nexta, Onliner a TUT.BY.

Ve stejnou dobu se na telegramovém kanálu skupiny s názvem Kyber-Partyzáni objevila zpráva "Pokud BT nechce lidem ukázat pravdu, ukážeme ji my". Později přestala stránka televize fungovat.

Zdroj: ČTK
Další zprávy