Foto: Šlechtična, Hurvínek, Karkulka. Historie vlaků je pohádka pro dospělé

Foto: Šlechtična, Hurvínek, Karkulka. Historie vlaků je pohádka pro dospělé
Němka. Německá válečná lokomotiva pro nákladní vlaky vyráběná po celé Evropě. "Za 2. světové války bylo ve 13 lokomotivkách po celé Evropě vyrobeno celkem téměř 7000 ks lokomotiv německé řady 52. Jde o zjednodušenou verzi původní předválečné německé lokomotivy jednotné řady 50. Nové válečné lokomotivy byly maximálně zjednodušeny (např. omezení počtu dílů, omezení potřeby barevných kovů apod.), aby byla zajištěna jejich rychlá výroba. Po válce se k ČSD dostalo celkem 185 lokomotiv, které byly označeny řadou 555.0," informuje Muzeum Českých drah.
Velký Bejček. Místo starších málo výkonných strojů (například řady 310) přišly do provozu silnější lokomotivy. Od síly a výkonu přezdívka Bejček. Když přišly ještě výkonnější stroje, ty původní dostaly název Malý Bejček a ty výkonnější Velký Bejček (na snímku).
Tato tendrová parní lokomotiva dojížděla na trati vedoucí Skalicí nad Svitavou. Odtud přezdívka "Skaličák".
Ušatá. Též Bulík. Lokomotiva typická velkými usměrňovacími kouřovými plechy připomínajícím uši.
Foto: Archiv Českých drah
Zuzana Hronová Zuzana Hronová
21. 6. 2013 11:00
Šlechtična, Hurvínek, Karkulka… Mají někdy poetické, jindy zase legrační názvy, dohromady tvoří pohádkový mikrosvět šmrncnutý technikou. Řeč je o historických vlacích. Milují je děti i dospělí. Ti největší fandové jsou pro pořízení jejich snímku ochotni lézt na nepřístupné svahy a s připraveným fotoaparátem na stativu vartovat celé hodiny kvůli několika vteřinám, během nichž kolem nich vlak profrčí… Nahlédněte do tohoto kouzelného světa, třeba vás také pohltí.
 

Právě se děje

Další zprávy