Historické foto: Tramvaj zavezla Pražany do polí. A na konečné stála mohutná vozovna

Historické foto: Tramvaj zavezla Pražany do polí. A na konečné stála mohutná vozovna
Pravidelný provoz vozovny byl oficiálně zahájen 28. dubna 1912. Základem vozovny (na snímku) se stala trojlodní hala po pěti kolejích pro celkem 90 vozů. Vedle haly stály dílny či obytná budova pro zaměstnance s rodinami.
Interiér dnešní třetí lodě vozovny kolem roku 1915.
Zaměstnanci vozovny.
Vozovna v roce 1930.
Foto: Aktuálně.cz / Archiv DPP
Dan Poláček Pavel Švec Dan Poláček, Pavel Švec
3. 8. 2022 17:42
Když se v dubnu 1912 u dnešní ulice Na Vápence na pražském Žižkově otevírala moderní vozovna tramvají, okolí mělo blíže klasickému venkovu než městu. Bloky činžovních domů ještě nestály, byla zde jen pole. V sousedství tehdy stávala pouze malá fabrika na kotle. V průběhu následujících let však Žižkov zažil nebývalý rozmach a význam vozovny stoupl. Letos uplynulo 110 let od jejího zprovoznění.
 

Právě se děje

Další zprávy